Envis biomamma, hur gör man då?
Jaha, ännu en skolavslutning med bonusbarnen och deras mor försöker få dem att säga att jag inte ska med. Helt otroligt, vi har varit tillsammans i 6 år och jag har varit i barnens liv sedan de var 2 och 5 år. De vill att jag ska vara med, de vill visa upp sin nya bebis för kompisarna, men när de kommer hem från henne så säger den yngre varje g att bonusföräldrar får inte vara med för det få bara riktiga föräldrar. Vilket inte stämmer, det är biomamman som tillägger dettampå skolans regel att det bara är familjen som får komma och inte allas mor och farföräldrar. Så här har det varit jämt och hon försöker fortfarande att få bort mej från allt som har med barnen att göra och försöker fortfarande att få min man att umgås med henne ensam och tillsammans med deras barn, vilket han fortfarande själv inte vill! Det var hon som ville skiljas och det var hon som träffade en ny. Jag kom in i bilden 1 år senare, men hon beteer sig som det är JAG som splittrat familjen och har tidigare tuttat i barnen att pappa övergav henne för mej. Guud i himmelen, det känns som hon vill att jag ska svika barnen. Förut försökte hon få min man att få mej at säga att jag inte ville gå på barnens tillställningar till banrnen för att hon inte ville ha mej med för hon skulle tycka att det var jobbigt. Detta var flera år efter att hon träffat någon ny och jag bodde med barnen. Vad gör man med denna knepiga människa? Jag är ingen person som tar plats utan håller låg profil och är vänlig, bjuder på fika osv osv.