32 år, vecka 12
Hej,
Jag är 32 år och väntar barn. Jag har funderat lite på KUB. Alla över 35 år erbjuds att göra testet jag vet inte om jag behöver göra det. Har någon av er som är under 35 som gjort det?
Hej,
Jag är 32 år och väntar barn. Jag har funderat lite på KUB. Alla över 35 år erbjuds att göra testet jag vet inte om jag behöver göra det. Har någon av er som är under 35 som gjort det?
Jag var 27 när första föddes och 29 när andra föddes. Gjorde KUB med båda..
Det hänger väl mest på var du står i frågan om Downs? Och de sjukdomar som kan visas vid ett test.. Det är helt upp till vad du själv vill med din graviditet om det skulle visa "dåliga" siffror. Är man beredd att få ett barn med dessa "risksjukdomar" så spelar det ju ingen roll;) Samtidigt så får man ju ett extra ultraljud, får se lillen i magen, och det är alltid mysigt;)
Och grattis till graviditeten!
Lycka till!
Jag var 30 år när jag väntade första barnet och då gjorde jag det inte, men med andra var jag 34 år och då bad jag om att få göra det. Minns att bm frågade varför och när jag sa att jag fyller 35 nästa g tyckte hon att risken var så låg men att ok du får göra det. Det blev bra resultat där sannolikheten var väldigt låg för ngt kromosomfel.
Jag var 29 och 33 har tackat nej. Men blir jag gravid igen efter 35 kommer jag fundera över det. Skulle ha mycket svårt att göra abort även vid eventuella fel.
Jag gjorde, men ärligt talat mest för att få se att lillfisen levde därinne. Hade nog behållit även om det visat sig att hon varit sjuk. Var 31 då.
(jag gjorde också mina KUB mest för att få se mini) Blev mer på "riktigt" när man sett att bebis levde rövare där inne;))