• elinmaria87

Mammaledig stockholm - ENSAMT!!

Hej!

Jag heter Elin, är mammaledig med mitt första barn och njuter för fullt. Bara ett problem! Jag känner INGEN annan som har barn! Börjar bli lite ensamt om dagarna när alla andra jobbar.

Någon fler i samma situation?? :) 

• Svar på tråden Mammaledig stockholm - ENSAMT!!
  • LillGris
    nnicolina skrev 2013-07-21 12:23:00 följande:
    Åh vad roligt det lät! Längtar tills min blir stor nog för sånt! :)

Ja det är jättemysigt! Han är 1,5 och plaska i strandkanten är hur spännande som helst :) vi har ett landställe i skärgården så han kan springa naken i gräset hela dagarna också :)
  • nnicolina

Vad härligt det låter med att få springa naken! :D

min är sex månader :) din?

• Malvalinnea
    LillGris skrev 2013-07-21 12:28:30 följande:

Ja det är jättemysigt! Han är 1,5 och plaska i strandkanten är hur spännande som helst :) vi har ett landställe i skärgården så han kan springa naken i gräset hela dagarna också :)

Bada och plaska är uppskattat här med ;) Så härligt att se glädjen och hur hon trivs!
  • Smalin86

Hej! Jag kan också haka på här! Precis som någon redan nämnt, blir lätt lite ensamt! Även om jag har många i min omgivning så jobbar ju alla :)

Nu är min kille, som är 4mån dessutom i någon period där han är jättekonstig för folk och mycket ljud! Försökt hitta på saker (hälsa på jobbet osv) men han blir efter en stund så ledsen och grinig så det tar mycket energi! Så dagen efter håller jag mig hemma, och då känns det ensamt igen. Haha vilka problem! :p vill ju vara hemma, vill verkligen inte byta bort mammaledigheten, men det är något visst med att vara själv med en bebis om dagarna. En konstig form av ensamhet :p

• liliana01

Har en som på tre månader :) träffar gärna andra

• elinmaria87

Var bor alla? Det skulle vars roligt om vi kunde ordna en träff för alla mammor och barn! :)

• Smalin86

Jag bor i hägersten nu, flyttar till Tyresö om 2 månader :)

Min son är 5 månader.

• Sandra84B

Hej, vet inte om denna tråd är aktuell men är mammaledig i hagsätra utan vänner med barn, vore kul att träffa vänner med barn:)

• konstpaus

Hej!

Såg att det var många gamla inlägg här, men chansar att någon av er kanske är hemma fortfarande och är peppad att träffas? 

Jag är hemma på heltid med sonen som är 20 månader, bor norr om stan men kan åka in till centralare delar. 

Svar på tråden Mammaledig stockholm - ENSAMT!!