Pco. Fått barn. Och sen då?
Vår son blev till på fjärde försöket med Pergotime och Ovitrelle och är nu 4 ½ månad gammal. Jag går nu i funderingar kring hur kroppen ska bli efter detta..
Jag var normalviktig före grav. och väger nu till och med 2 kilo mindre än startvikt så jag har aldrig haft problem med vikten. Mina bekymmer har varit mkt glesa menstruationer 8 2-4 ggr / år ) och därmed utebliven ägglossning. Har varken haft acne eller ökad behåring.
Jag helammar och efter förlossningen så dröjer ju menstruationen normalt så jag vet inte vad som är normalt eller inte. Vad som är min Pco eller inte.
Eftersom jag är emot allt vad hormoner heter så har vi inget skydd. Jag har testat allt möjligt under åren och min kropp ballar ut totalt av sådant. Jag började med mini-piller efter förlossningen men fick avbryta efter 2 veckors ätande. Jag mådde SKIT och blödde massor!!
Vi har inga fler barn i tankarna, detta var the one and only. I början hade vi kondom men det rann ut i sanden så nu kör vi på som vanligt. Han kommer till och med i mej men jag har ju som sagt väldigt eller aldrig ägglossning så "risken-chansen" är inte stor..
Jag är nyfiken på att höra lite hur ni andra som har lyckats få barn har mått efteråt? Har er kropp kommit i balans på något sätt?
Har ju hört och läst om flera fall där paret har behövt hjälp med att få ett första barn och sedan så kommer tvåan av sig själv.. Har det hänt er?