• kiriaki

Nagon som har fatt barn tatt inpa varann?

Ber om ursakt for bristen pa svenska bokstaver.. Bor inte i Sverige. :)

I alla fall: Ar det nagon har som har barn valdigt tatt? Hur mycket skiljer det mellan barnen? Fordel/nackdelar med att ha barn som ar nara i alder? Hur mar kroppen efterat? Hur lande "borde" man vanta med syskonforsok for att kroppen ska fa aterhamta sig? osv..

Min son ar bara 8 veckor gammal sa kanner mig lite halvgalen som ens borjat tanka pa syskon men bade jag och maken vill hemskt garna ha manga barn och vi ar lite otaliga (och inte sadar jatteunga heller, 29 och 34 ar) sa vi har redan borjat fundera pa nar vi ska borja bebisverkstaden igen.. Om min man fatt bestamma sa hade vi nog borjat igar haha men nu ar det ju mitt beslut da det ar min kropp och antagligen jag som far ta hand om barnen/hemmet mest ocksa sa vill garna veta hur det ar att fa barn nara inpa varann.. Borde man vanta 1 ar kanske? Eller? 

Alla tips och livshistorier valkomnas! :)  

• Svar på tråden Nagon som har fatt barn tatt inpa varann?
  • ungmammatillflera

Blev gravid efter 6 månader och även blivit efter 9 månader oxå .. blir ju 15 mån mellan yngsta barnen och är 18 mån mellan äldsta barnen och det funkar :)

• kiriaki
    ungmammatillflera skrev 2013-06-12 19:13:42 följande:
    Blev gravid efter 6 månader och även blivit efter 9 månader oxå .. blir ju 15 mån mellan yngsta barnen och är 18 mån mellan äldsta barnen och det funkar :)

Tack for att du svarade! :) Ar det jobbigt att hinna med dom aldre nar du har en bebis? Vi var lite inne pa att vanta 6 manader innan vi startar syskonforsoket men sen tankte jag hur fasen hinner man med en pa 15 manader och en bebis? Hjalper din kille till mycket eller far du ta det mesta sjalv? Hur fungerade det med vikten? Jag ar ganska stor nu efter forsta graviditeten sa vill som garna ga ner lite innan vi borjar igen.. Nasta graviditet ska jag nog inte trycka i mig choklad hela dagarna
  • ungmammatillflera

När dom var bara 2 så hade jag mycket ansvar och skötte hemmet och allt själv .. nu vet jag ej när vårt tredje barn kommer ..

• kiriaki
    vincere skrev 2013-06-24 17:36:30 följande:
    puffar igång då jag själv är nyfiken Glad

Men hej Puffar lite till jag ocksa... :)
  • Isabella06

Puff.
    Har 6 år mellan 1a och 2a.
    2a är snart 8 månader och jag plussade precis.

• wannabemom

Jag har 16 månader mellan ettan och tvåan och det kommer vara 2 år och 3 månader mellan tvåan och trean så vi kommer ha tre barn med ett spann på ca 3 år och 7 månader.

Det är MYCKET jobb att ha barn så tätt som mellan mina två tjejer. Det är ju som att ha två bebisar för den äldsta hade ju inte lärt sig särskilt mycket när lillasyster kom, men det är helt klart värt allt slit. Mina tjejer har så mycket utbyte av varandra och de började leka tillsammans tidigt vilket skapade lite andrum för mig. Det är otroligt att se samspelet och det här med syskonavundsjuka har jag i princip inte märkt av alls. Ettan kommer ju inte ihåg ett liv utan sin lillasyster så det är också ett stort plus.

Det känns också bra att det är lite längre mellan tvåan och trean för tvåan kan redan så mycket. Är nästan blöjfri, klär gärna på sig själv, är väldigt självständig och stor trots att hon precis fyllt två!  Kör på med barn tätt säger jag, bara man har ork så är det toppen :)

Noelle 2010-02-28, Milla 2011-07-05, BF 2013-10-06
  • fiamedkakorna

Mellan mina två stora skiljer det 12,5 månad.
    Första åren så tycker jag det var rätt lätt, man är redan inne i blöjbyten, välling, kladd och gå upp ta natten. Nu när de är 6 och 7 år är det på gott och ont. De leker bra när det väl leker men mycket bråk och tjafs också.
    Mellan mina två minsta skiljer det 15 månader. Och jag tycker det är mycket "jobbigare" med 15 månader mellan än 12 månader.
    Jag vet inte riktigt varför :)

Men jag är absolut för att skaffa barn tätt, fast å andra sidan så har min rygg tagit mycket stryk och det tar kroppen två år efter varje graviditet att återställa sig, så ska du skaffa tätt, träna ryggen mycket både innan och under graviditet, det var jag Dick väldigt dålig med :/

Lycka till hur ni än bestämmer er för :)
    Barn är livet!

• MammasPojke13

Hej Kiriaki! Jag fick själv barn i maj, följde dig i en gravidtråd under graviditeten och redan när sonen var 1 vecka(!) sa jag att jag ville ha ett syskon till honom, haha.  :)

Svar på tråden Nagon som har fatt barn tatt inpa varann?