Ruffa skrev 2013-06-24 11:45:39 följande:
Han är en bra pappa till deras barn.
Det kan vara många andra aspekter som gör att han inte riktigt räcker till i förhållandet till sitt första barn.
Det ansvaret ligger inte på TS utan det barnets välfärd hänger på barnets föräldrar.
Ruffa har helt rätt. Som bonusföräldern ahr man ju det fantastiska valet att man kan strunta i att ta de jobbiga bitarna och bara ta hand om de roliga. Om det finns några roliga. Annars kan man hålla sig undan.
För egen del fungerar det inte riktigt så för mig, är vi en familj är vi det med hull och hår. Dock tänker jag INTE ta några strider med min mans barn längre, det får han göra själv och han vet redan att om barnen framöver blir helt vedervärdiga är de inte välkomna i mitt hem, då får vi bor särbos eller skilja oss.
Kan inte barnens mamma och min man uppfostra på ett bra sätt tnker då jag itne lida för det. Min önskan är att vi ska ha heltid och mamman helgumgänge, men det vill inte pappan, han fastar för blotta tanken. Han fattar inte riktigt att när barn väl frå gränser slutar de bete sig vidrigt och bortskämt.