• avstängd

Hur raderar jag ett Skypekonto?

Har använt msn som chatt och tvingades att byta till Skype. Jag kunde inte fortsätta logga in när det var msn längre. Nu vill jag radera Skype helt och hållet men vet inte hur jag går till väga. Någon som vet hur man gör? Jag vill alltså försvinna helt från Skypes rullar men kunna logga in som vanligt på min hotmail på msn.com. Att jag inte har kvar någon chatt gör ingenting men jag vill inte ha ett Skypekonto alltså.

• Svar på tråden Hur raderar jag ett Skypekonto?
  • e 986

ush jag förstår irritationen! jag har själv försökt radera MSN från min dator men likas inte???! det finns inte med i listan under program /ta bort... ?!

• avstängd

Kanske finns det någon vänlig själ som kan hjälpa oss? Drömmer

e 986 skrev 2013-06-15 20:58:48 följande:
    ush jag förstår irritationen! jag har själv försökt radera MSN från min dator men likas inte???! det finns inte med i listan under program /ta bort... ?!
  • Tenshii

Det är väl bara att logga in på din mail som vanligt? Vill du inte använda Skype som chat-klient så gör det inte. 

• avstängd
    Tenshii skrev 2013-06-17 12:47:52 följande:
    Det är väl bara att logga in på din mail som vanligt? Vill du inte använda Skype som chat-klient så gör det inte. 
    Men går det att radera kontot hos skype.com? Om inte, hur tar jag bort programmet ur min dator? Har en pc med windows, inte senaste utan det är kanske 3 år gammalt.
  • Tenshii

Jag hittade denna sidan: support.skype.com/en/faq/FA142/can-i-delete-my-skype-account
    Ett råd där är att bara rensa ur sin personliga information i profilen.

Annars så får man följa denna: https://support.skype.com/en/faq/FA1170/how-can-i-contact-skype-customer-service
    Ta kontakt med supportpersonalen på Skype och be dem ta bort hela kontot. 

Gissar att du kör Windows 7 eller Vista. 
    Om du ska avinstallera klienten från din dator så går du till Kontrollpanelen, sedan så väljer du Program och funktioner (eller något sådant, jag kör på engelska så jag vet inte det svenska namnet). Leta upp Skype i listan, högerklicka på den och välj avinstallera. Sedan så följer du bara instruktionerna där. 

• Kawacittra

Kör Windows 8.1 och vill radera ett Skype-konto men hittar ingen väg eller länk för detta ändamål och det tycker jag är en markant brist. Om ett program skall kunna kallas användarvänligt skall väl även en halvkunnig pensionär kunna både installera och avinstallera. Installera var enkelt men när det gäller att avinstallera har jag kört fast totalt och det känns riktigt surt så vad skall jag ta mig till.

Använde förr XP Professional och där var allting mycket överskådligare för mig, men när jag byggde mig en ny dator fanns inga XP att köpa längre så det fick bli 8:an även om jag har svårare för att förstå mig på alla finesser med den. Kan n ågon hjälpa eller tipsa mig hur jag skall bära mig åt?

• sportpappa
    Kawacittra skrev 2014-06-25 15:25:32 följande:

Kör Windows 8.1 och vill radera ett Skype-konto men hittar ingen väg eller länk för detta ändamål och det tycker jag är en markant brist. Om ett program skall kunna kallas användarvänligt skall väl även en halvkunnig pensionär kunna både installera och avinstallera. Installera var enkelt men när det gäller att avinstallera har jag kört fast totalt och det känns riktigt surt så vad skall jag ta mig till.

Använde förr XP Professional och där var allting mycket överskådligare för mig, men när jag byggde mig en ny dator fanns inga XP att köpa längre så det fick bli 8:an även om jag har svårare för att förstå mig på alla finesser med den. Kan n ågon hjälpa eller tipsa mig hur jag skall bära mig åt?

Vill du radera till konto eller avinstallera programmet?
    Avinstallera gör du som med alla andra program:
    Klassiskt läge: gå till kontrollpanelen->program och funktioner. Klicka på Skype och sedan avinstallera.
    Modern UI: Högerklicka på ikonen och välj avinstallera.

Radera konto är ibland svårt på tjänster eftersom de vill att man ska vara kvar. Det är ofta ganska meningslöst att radera ett konto. Sluta bara att använda det istället.
  • Lucky Boy

Jag vill avsluta mitt skype-konto jag har för gammal dator. kan någon visa hur jag radera mitt konto, varför ska det vara så svårt att komma ut detta när det inte fungerar

• Tenshii
    Lucky Boy skrev 2014-10-03 15:43:39 följande:

Jag vill avsluta mitt skype-konto jag har för gammal dator. kan någon visa hur jag radera mitt konto, varför ska det vara så svårt att komma ut detta när det inte fungerar

Du kan ju börja med att läsa tråden du precis postat i.
  • Nerfherder
    ceco0301 skrev 2015-03-11 12:39:03 följande:

jag vill radera skype konto

Jag vill radera ditt flkonto
  • mansoor

Jag vill ta bort helt skype
    328 kr har tagits from mitt konto ,när skype är gratis,Varför
    jag vill mina pengar tillback påmitt bank konto,annars kommer
    jag att stämma er

• Wazp
    mansoor skrev 2016-11-23 15:52:00 följande:

Jag vill ta bort helt skype

328 kr har tagits from mitt konto ,när skype är gratis,Varför

jag vill mina pengar tillback påmitt bank konto,annars kommer

jag att stämma er

Du är en idiot!
Svar på tråden Hur raderar jag ett Skypekonto?