Biomamman våldsam, vi är otrygga
Biomamman till mina bonusar blir alltmer desperat. Nu har hon tagit till våld två gånger minst för att jag respektive min sambo inte vill prata med henne när hon skriker och knuffas inför barnen.
I förrgår försökte hon tvinga sig in i huset, trots att barnen såg på, och hon vet mycket väl att sen hon knuffade mig är hon varken välkommen i huset eller på gården.
Jag känner mig otrygg och vet inte hur jag ska hantera situationen. När det plingar på dörren blir jag osäker och funderar på vem sjutton det kan vara. Tänker direkt att jag borde ha mobilen i högsta hugg och gärna en låsbar dörr i närheten. Jag tar inte till våld och jag gör allt för att slippa en sådan situation. "Bättre fly än illa fäkta".
Min sambo har försökt få henne att förstå otaliga gånger, men hon struntar fullständigt i vad han säger - eller så förstår hon helt enkelt inte. Vi har varit till FR som säger att vi måste sätta gränser gentemot henne och det har vi gjort, men det blir bara värre och värre.
Jag kan inte förstå hur hon kan använda barnen som slagträ och dessutom att ta till våld när barnen ser på. Hur kan man göra så mot sina egna barn? Barnen hamnar i kläm och mår jättedåligt och vi vuxna mår inte nå bättre.
Vår taktik nu är att ignorera henne helt och hållet. Från och med nu är det ett mail varje söndag om det som måste meddelas och inga sms eller telefonsamtal alls. Och på måndag ska vi försöka få tag i FR igen...
Vad säger ni andra? Har ni några råd? Tips ur egna erfarenheter?
Jag har haft en ilsk biomamma i mitt liv förut, men hon var aldrig aggressiv mot mig och aldrig inför barnet. Trodde inte att det kunde bli värre...