• Myapocalypse

Sittvagn till stort barn

Jag har en son på snart 9 månader som är väldigt stor. Ganska bred och ca 80 cm lång idagsläget. Jag och min sambo letar efter en sittvagn till vår son som har rörliga framhjul (ej några fasta alltså), kunna ha barnet vänt mot sig själv och ska passa mig som är 176 cm lång och sambon som är 197. Den ska även vara väldigt smidig med 4 hjul. 3 hjul är uteslutet. Har i dagsläget en brio sing. Har ni någon idé om en bra vagn så är jag intresserad av era förslag! :)

• Svar på tråden Sittvagn till stort barn
  • Tiiipsy

Brio Go...den skulle passa er perfekt! Stor och rymlig sits och ett bra handtag som går att ställa i många lägen..

• Griseknoen35

Babyjogger city versa. Perfekt vagn och enkel att fälla. Vändbar sits. Lätt. Snygg. Bra vagn helt och hållet.

• Vickan I

Versa helt klart, då maxvikten på barnet för den är överlägsen brio GO eller andra vagnar med för den delen. Perfekt för oss med lite större killar :). Kan tipsa om att beställa den från Polen! Ca 2000 kr billigare än hemma, lätt och smidigt. Tom storebror på 4 1/2 år har bra plats när han nödåker ibland.

• Myapocalypse

Ska helt klart kolla upp verksam! Brio go valde vi bort framför singen när vi valde vagn under graviditeten, men man kan ju alltid ta sig en kik på den igen.

Tack för tipsen! Fortsätt gärna skocka förslag så man har lite olika att kolla upp!

Svar på tråden Sittvagn till stort barn