• marilin

Väntar barn i Februari 2014 Stockholm

Hej!

Tänkte starta en samlingstråd för oss som bor i Stockholm eller närheten som väntar barn i Februari 2014. Hoppas ni finns därute och vill hänga lite här med mig

Kanske även ses så småningom och ta en barnvagnspromenad tillsammans? 

Själv har jag precis testat positivt och väntar fjärde barnet

Välkomna! 

• Svar på tråden Väntar barn i Februari 2014 Stockholm
  • marilin

Kära vänner. Jag har tyvärr fått missfall och kommer inte att fortsätta skriva här, önskar er andra varmt lycka till med era graviditeter Hjärta

• Sydney01

Tänkte flytta in här! Bor nordväst om Sthlm med man och två barn i nedre skolåldern sedan tidigare förhållande. Väntar nu mitt och makens första gemensamma barn, BF på alla hjärtans dag. :)

Har ni andra berättat för vänner och bekanta ännu? 

• mariiiia85

hej!

Bor i norrort med min sambo och hund är i v 15+1 nu så dom har satt BFnågonstans 10-14 feb.
    Var på vanligt MVC besök idag och fick veta att jag tydligen har RH negativ och bebis är RH positiv, nu BRUKAR det inte vara någon fara, men det kan hända att det blir struligt med att få fler barn. Men då sa hon att här i sthlm har dom kört ett litet test i några år att man får som en typ av "vaccin" skulle man väl kunna kalla det, både före och efter förlossning och då minskar risken för komplikationer i framtiden, tur att man flyttade hit då :)

Mitt järnvärde hade även börjat gå ner lite, så idag vräkte jag i mig spenatsoppa :)

• Lili01

Hej! Hoppar in här om det är ok? Så spännande att kunna prata med andra som väntar barn samtidigt :) bor i Märsta och är i vecka 19 nu. BF20/2 och det här vårdat första barn. Va på RUL igår och reda på att jag väntar en liten pojke :) hur går det för er?

• luwan

Hallå :) Hoppas alla mår bra! Själv säger jag haaalleluljah för lite behagligare temperatur utomhus ;)
    Var på RUL för några veckor sen och fick reda på att det är en liten flicka <3 Såå spännande!

Då detta är mitt första barn så är det en hel vetenskap och krånglig djungel när det gäller allt med försäkringskassan (och allt som berör), planera ledighet, jobbet vill veta ens planer m.m...
    Ångesten trillar in och trappas upp dag för dag :/

Idag postade jag mitt moderskapsintyg som jag fick igår av BM...
    Och hoppas att allt rullar på automatiskt nu....har ni några tips?

Jag har hela tiden sagt att jag ska jobba tom december iallafall, men de dåliga dagarna som bara kom någon gång var 3de/4de vecka kommer nu 2-3 dagar/vecka...vilket är påfrestande för mitt jobb och psyke..
    BM nästan ville att jag skulle prata med läkarn om sjukskrivning så att jag slipper stressa upp mig och vara deppig pga av att jag inte kan hålla tempot som min arbetsmoral kräver...
    Men jag vet inte...så förbannat tråkigt att gå hemma :/ Jag skulle tänka på saken sa jag...

• angeelica

Halloj på er nya- och igen till er andra!! Lite dålig aktivitet här i tråden, vi får skärpa oss! Hihi...

Känner också att det är mycket och jag vet inte i vilken ände man ska börja läsa på om saker!! FK är ju en djungel...... Men har också skickat in mitt intyg som jag fick förra veckan när vi var och lyssnade på den lilles perfekta hjärta Glad Vad underbart det var!!  Jag tyckte det lät som om någon klunkade ur en flaska och min kille tyckte det lät som en bäck Förvånad. Hahaha vi får nog ett normalt barn...... Tungan ute

Apropå jobba och planering av ledighet.... Jag blev lite paff då jobbet tidigare i höst sa att annons var ute och att det är på 1 år fr.o.m. januari. Visst är det väl vanligast att mamman går hemma men jag menar jag å min pojkvän kanske hade tänkt lägga upp det annorlunda....??? Men men nu blir man hemma hela 2014 då, eller ja från sista januari nånting (BF 19/2). Jag orkade inte säga något det är väl skit samma egentligen men jag trodde man brukade prata lite mer med sin chef om planering och så?? Som sagt första barnet här också så jag har ingen aning, kände mig mest lite överkörd där och då.

Jag mår bra så fort jag är igång men på mina lediga dagar som då är 2 dagar i veckan.... så ligger jag ofta den ena dagen däckad... ibland kräks jag och kan inte äta heller. Det är som att jag går på högvarv i veckorna och inte känner något för då kan jag äta normalt osv, men sen när man slappnar av så är det alltid något med kroppen.... Vill inte heller vara hemma... Man behövs ju på jobbet och jag vill vara där. Och som sagt... Att gå hemma känns inge roligt för mig heller.... Det kommer man ju göra hela nästa år ändå....... Tungan ute
    Fast man mår dåligt som f*n ibland så känner man att man vill vara på jobbet... Jag blev fast anställd där i juni och fick två veckor senare veta om graviditeten så aa jag vill inte krångla till det mer än "nödvändigt" så försöker klara allting... Som tur är mår jag bättre nu än i somras. Kunde ligga och gråta och fråga mig själv vad fan jag "ställt till med". Haha....!

• Mr85

Hej jag är kille men hoppar in ändå :) jag och min sambo väntar barn med BF 5 feb :) det blir hennes första och mitt andra barn , alltid lika roligt att skapa nya kontakter och jag hoppas att man kanske kan finna nya vänner denna väg :)

vid frågor eller nått så är det bara hojta till.

• Krakels

Angeelica, även fast du är nyanställd så tycker jag inte att du ska låta dom köra över dig på det viset, kontakta facket om du inte vill ta striden själv, men självklart ska du och din kille dela upp ledigheten som ni behagar och INTE som din chef tycker är passande. Hoppas att det löser sig så att ni blir nöjda iaf!

För övrigt så mår jag rätt bra nu, är i 23e veckan, men har ont i ligamenten - det drar något förbannat stundtals!
    Går på vattengymnastik vilket är skönt, någon annan som gör något sådant? 

• luwan

Ja Angeelica jag tycker verkligen du ska fråga på ditt jobb hur dom tänkt? Bättre att ställa dumma frågor än att behöva ta dumma smällar :P
    Jag kan förstå att det är jobbigt om man är nyanställd och vill visa framfötterna, men gå inte över din egen gräns bara :/

Jag själv har alltid vart framåt som som en maskin, men under graviditeten har jag insett att jag måste bromsa ganska mycket...vilket är skiiittrååkigt! xD

Jag pratade med min chef och sa att jag inte pallar med att jobba 5 dagar i veckan, men vill inte sjukskriva mig. Så vi löste det med att jag plockar ut semesterdagar varje torsdag + fredag, fram tills veckan innan jul. Har bestämt vi för att vara hemma januari och försöka ta de lugnt....då tar man ut vanlig föräldrardagar va? Måste kolla upp de där lite mer nogrannt ;)

Åhh vattengympa låter ju för skönt Krakels! Jag har funderat på de och eller gravidyoga, yogan upptäckte jag att den kosta ju ganska mycket....och jag har lite svårt för badhus, men det kanske får bli något att kolla upp...
    Är det inriktat för gravida eller bara allmän vattengympa?

Har städat huset idag, jätteglad att vi bor större, men det är ju ett helt aerobicspass att städa skiten ;)
    Är i v 25+2 idag, och flåset blir ju inte bättre direkt ;)
    Satt i ett fotbad from heaven nyss för att lindra de svullna fötterna....
    någon mer som svullnar upp under dagarna?

• Nerpilla

Bosatt i Upplands Väsby. Fick min lilla tjej 2 februari, kommer från Norrland och vill gärna lära känna andra nyblivna mammor. 28 år, bor med sambo och hund!

• luwan

Vår lilla tös tittade ut 3 februari <3 Bästa måndagen ever ;)

Svar på tråden Väntar barn i Februari 2014 Stockholm