• Agdaa

Miljoner dieter o bantningsböcker

står det om dagligen men alla innebär att man måste jogga och det är ju såååååååå tråååååååkigt tycjer jag. Finns det verkligen inga andra träningsformer som är minst lika bra`?
    Jag fick barn för 7 år sedan och dras fortfarande med magen som i princip är lika stor som dagen  för förlossningen. Har väl gått ner 5 kg sen dess o är så trött på folks blickar.
    Jag vill gärna sätta igång med nån diet som verkligen fungerar men jag är för lat för regelbunden träning. Är det kört för mig?

• Svar på tråden Miljoner dieter o bantningsböcker
  • Loi

Klart det inte är kört för dig det gäller bara att hitta din grej, kanske cykla eller powerwalka istället för jogga? Ska du gå ner mycket kanske en kickstart så du ser resultat snabbt i början innan du går på den diet eller livsstil du vill köra?

• myone

Jag förstår precis vad du menar. 

Men vad gäller träning i allmänhet så tycker jag inte du ska bry dig om så mycket vad som står i tidningar eller på internet. Hitta en aktivitet (eller fler) som du tycker är kul och som motiverar dig. Om det är att gå, cykla, gymma, simma, spela fotboll eller något annat spelar ingen roll, det viktiga är ju att röra på sig. 

När det gäller just magen gissar jag på att det beror på att dina magmuskler är delade efter fgraviditeten. För att få bukt med det så är det de inre magmusklerna som ska tränas. Glöm alltså allt vad sit-ups är, det gör det bara värre. Däremot är en bra övning "plankan", börja med att göra den ståendes på knä och avancera när du byggt upp magmusklerna.

Till sist: Strunta i folks blickar! Du har fött barn, och helt enkelt prioriterat annat (ditt barn?) än träning, vilket självklart är helt tillåtet. Du duger precis som du är :) 

• minzann

Simning är tusen gånger bättre för en otränad och större kropp!!! Promenader ger väldigt mycket det med!!! 

Man kan titta på tv, man kan läsa alla dieter och se träning, framförallt att jogga, det ska göras. Dom jag känner som gått ned i vikt och framförallt utifrån mig själv (vägt 109 kg, väger nu 48 kg), först behöver kosten ändras, framförallt portionerna minskas. Sen när man gått ned lite i vikt är det tusen gånger enklare och roligare att röra sig. Träna är inget jag gör för att gå ned i vikt, kan säga att jag har aldrig lyckats förbränna så jag gått ned. Jag tränade mycket som tjock och det i sig gjorde mig mer hungrig. Träna gör jag för att stärka kroppen och nu som smal är det bra att ha en hel del muskler som kräver energi för att alls kunna äta och bibehålla min vikt.

Viktväktarna, LCHF och allt annat skojigt som finns har folk använt och gått ned en hel del i vikt, som de senare gått upp + några fler kilon som anslutit sig. Jag är skeptisk till dessa och har allt mer börjat bli övertygad om att träningshysterin inte är svaret på all viktnedgång.

Lycka till med ickejoggingen! 

Svar på tråden Miljoner dieter o bantningsböcker