• Anonym (Trött)

Trött på bonusar

jag  blir så vansinnigt trött på mina tonåriga bonusar och deras mamma. Hon pratar ständigt skit om mig och det är rena rama lögnerna hon vräker ur sig till barnen. Hon påstår saker om mig att jag har gjort si och så när jag var ung. Det som är riktigt roligt är att innan jag träffade barnens pappa har jag aldrigt satt min fot i den del av Sverige vi bor i nu. Jag och bio har inga som helst gemensamma kompisar, vi har aldrig träffats för hon vägrar men hon ljuger sig ständigt blå om mig inför andra och speciellt barnen.

Bonusarna kan tydligen inte tänka själva oavsett vad man försöker förklara utan går helt på mammans linjer. Jag är så djävla trött på detta så snart anmäler jag människan för förtal. Funderar mer och mer på att flytta härifrån för ungarna är helt hopplösa nuförtiden. När dom är här och deras pappa är på tjänsteresa behandlar dom mig som luft. Jag försöker vara trevlig och prata med dom men det har jag gett upp. Nu får dom göra vad dom vill för mig. Tänker inte laga mat eller sköta om något när deras pappa inte är här. Han lagar mat innan han åker, pratar med ungarnaa som tindrar med ögonen och lovar att äta den mat han gjort. När han åkt tittar dom bara på mig ohc sen går dom och slänger maten. Sen klagar dom till mamman och mormor att dom inte har någon mat, Är så fruktansvärt trött på dessa ungar! Pappan försöker prata med barnen och säger han tror på mig men jag orkar inte längre.   

• Svar på tråden Trött på bonusar
  • Ruffa

Vad gör de hemma hos dig när din man är bortrest?
    Varför är de inte hos sin förälder istället,  alltså sin mamma?

• Anonym (Trött)
    Ruffa skrev 2013-06-17 20:42:48 följande:
    Vad gör de hemma hos dig när din man är bortrest?
    Varför är de inte hos sin förälder istället,  alltså sin mamma?

därför att deras mamma vägrar byta vecka eller samarbeta med pappan. Har hon jämna veckor så är det så. Punkt slut. Här tar man inte hänsyn till några barn inte.
  • Felizia

Håller med Ruffa. När mina bonusar var tonåringar och bodde vv så fick de vara med sin mamma när pappan reste bort. Det är 15 minuter med buss. Jag försökte ett tag vara schysst och säga att de kunde välja själva men då väntade de bara in mig för att få middag etc - även om det fanns färdig mat i kyl eller frys...

• Anonym (Trött)
    Felizia skrev 2013-06-17 20:50:42 följande:
    Håller med Ruffa. När mina bonusar var tonåringar och bodde vv så fick de vara med sin mamma när pappan reste bort. Det är 15 minuter med buss. Jag försökte ett tag vara schysst och säga att de kunde välja själva men då väntade de bara in mig för att få middag etc - även om det fanns färdig mat i kyl eller frys...

jag önskar också att dom kunde vara hos mamma när deras pappa är borta. Men hon vägrar och vi kan ju inte slänga ut dom på gatan.
  • Anonym (mm)
    Anonym (Trött) skrev 2013-06-17 20:47:05 följande:

därför att deras mamma vägrar byta vecka eller samarbeta med pappan. Har hon jämna veckor så är det så. Punkt slut. Här tar man inte hänsyn till några barn inte.

Det är ju pappans problem att lösa. Inte mammans.
  • Anonym (tråkigt)

Fy vilken tråkig sits. Jag undrar ibland varför vissa föräldrar vill sina barn så illa... Dom mår knappast bra av att höra dåliga saker om dig eller inte få bo hos mamman när pappan är borta.. Lika lite som min ena bonusdotter kan ha mått bra av månader då hon inte träffade sin pappa, mig och småsyskon. Allt för att hon fick fel uppbackning av mamman. Så tråkigt. Även om det är bra igen så är det många som har sår som aldrig kommer läka av allt som hände då.

Styrkekramar

• Brumma

Håller med om att det är pappans grej att lösa. Varken mammans ELLER TS...
    Sedan om pappan räknar med att TS ställer upp o hon inte vill så är det, tyvärr, ngt TS måste ta med pappan, hur jobbigt det än är...
    Att skylla på att mamman inte ställer upp funkar inte..
    Alernativet är ju att ändra boendet så att ni inte har vv längre utan vh, så får pappan betala underhåll istället..

Sedan är det ju så att de antingen får äta maten pappan gjort eller lära sig laga mat själva.
    Pappan borde ju kunna intyga att han lämnat mat om mamman tror de inte får ngt.
    Eller så låter pappan bli att laga mat, ser till att det finns lite enkla råvaror att laga mat av.
    Sedan kan de säga så mkt de vill att de inte får ngn mat - då är det ju deras eget fel.
    Även en ung tonåring med tummen mitt i handen klarar av att göra nudlar, korv/köttbullar (ja jag anser halvfabrikat är fullt duglig mat) o makaroner, varma mackor, värma en pizza osv...

Tyvärr vet jag inte hur du ska göra med mamman..
    O det bär mig emot, o det vet de flesta som läser mina inlägg, jag vurmar för växelvis boende o att båda föräldrarna ska ta Loka mkt ansvar - MEN dessa barn är tonåringar.
    Kan de inte acceptera dig, även om det mkt beror på mamman, och visa respekt för att du bor där, så får de helt enkelt sluta bo hos pappa....
    Mindre barn får man som bonusförälder anpassa sig på ett annat sätt till, men tonåringar borde ha lärt sig lite om hur man uppför sig..
    Så - alternativet för dem kanske är - börja uppföra er ordentligt eller bo hos mamma på heltid....
    Så är de välkomna på helger när pappan är hemma..
    Surt - ja.

• Anonym (Sabina)

Tala om för pappan att du inte heller ska vara hemma de gånger barnen ska vara hos er å han inte ska vara hemma.

Om barnen är stora nog kan dom fixa mat själva!
    Om dom nu promt ska vara med dej..

Lycka till!!    

• Anonym (Trött)
    Anonym (Sabina) skrev 2013-06-17 21:24:37 följande:
    Tala om för pappan att du inte heller ska vara hemma de gånger barnen ska vara hos er å han inte ska vara hemma.

Om barnen är stora nog kan dom fixa mat själva!
    Om dom nu promt ska vara med dej..

Lycka till!!    
    Han lägger absolut inget ansvar på mig - jag är fri och ledig att göra precis vad jag vill och det gör jag. Mamman vägrar ta hand om barnen när det inte är hennes vecka och vi kan som sagt inte kasta ut dom. Dom är för lata för att göra mat själva utan klagar hellre.
  • Ruffa
    Anonym (Trött) skrev 2013-06-17 21:43:39 följande:
    Han lägger absolut inget ansvar på mig - jag är fri och ledig att göra precis vad jag vill och det gör jag. Mamman vägrar ta hand om barnen när det inte är hennes vecka och vi kan som sagt inte kasta ut dom. Dom är för lata för att göra mat själva utan klagar hellre.

Kanske pappa får prata med sin chef och se till att tjänsteresorna sker på hans barnfria veckor. Så hade han ju ändå fått göra om han varit singel.
  • M166
    Låt dem klaga helt enkelt. Pappan och du vet att maten finns, vad mamman tycker kan ni ändå inte ändra på. 
  • Snigeln
    Brumma skrev 2013-06-17 21:20:45 följande:
    Håller med om att det är pappans grej att lösa. Varken mammans ELLER TS...
    Sedan om pappan räknar med att TS ställer upp o hon inte vill så är det, tyvärr, ngt TS måste ta med pappan, hur jobbigt det än är...
    Att skylla på att mamman inte ställer upp funkar inte..
    Alernativet är ju att ändra boendet så att ni inte har vv längre utan vh, så får pappan betala underhåll istället..

Sedan är det ju så att de antingen får äta maten pappan gjort eller lära sig laga mat själva.
    Pappan borde ju kunna intyga att han lämnat mat om mamman tror de inte får ngt.
    Eller så låter pappan bli att laga mat, ser till att det finns lite enkla råvaror att laga mat av.
    Sedan kan de säga så mkt de vill att de inte får ngn mat - då är det ju deras eget fel.
    Även en ung tonåring med tummen mitt i handen klarar av att göra nudlar, korv/köttbullar (ja jag anser halvfabrikat är fullt duglig mat) o makaroner, varma mackor, värma en pizza osv...

Tyvärr vet jag inte hur du ska göra med mamman..
    O det bär mig emot, o det vet de flesta som läser mina inlägg, jag vurmar för växelvis boende o att båda föräldrarna ska ta Loka mkt ansvar - MEN dessa barn är tonåringar.
    Kan de inte acceptera dig, även om det mkt beror på mamman, och visa respekt för att du bor där, så får de helt enkelt sluta bo hos pappa....
    Mindre barn får man som bonusförälder anpassa sig på ett annat sätt till, men tonåringar borde ha lärt sig lite om hur man uppför sig..
    Så - alternativet för dem kanske är - börja uppföra er ordentligt eller bo hos mamma på heltid....
    Så är de välkomna på helger när pappan är hemma..
    Surt - ja.
    Håller helt med, men måste tillägga att trots att det är pappans ansvar så tycker jag det är otroligt pinsamt av mamman att inte ha sina barn extra i detta fall. Om hon pratar så mycket skit om ts, hur kan hon då vilja att hennes barn ska vara ensamma med ts då? Hade hon själv ansett sig ha "rätt" i sina anklagelser hade hon ju knappast accepterat att en sådan människa har så mycket tid och inflytande på barnen. Speciellt då hon blivit tillfrågad (?) att ha dem mer (antar att det frågats då ts skriver att mamman vägrar ta dem). Man skäms ju å mammans vägnar bara av att läsa det här...
  • Brumma

Snigeln - ja skitsnacket har jag ingen som helst förståelse för, men att hon inte tar barnen extra kan jag faktiskt förstå - beroende på hur det varit tidigare...
    En del föräldrar behandlar sina ex som barnvakter som ALLTID skall ställa upp och anpassa sig efter minsta nyck.
    Min bonus mamma var sådan en period...
    Hon ringde samma dag med orden "jag ska ut, om du inte tar barnet är du en dålig pappa"..
    Han tog barnet - för han ville ju vara med henne mer.. Men tillslut tröttnade han..
    Numera - om mamman planerar o frågar på ett bra sätt så tar vi gladeligen extra, men hon var tvungen att ändra attityd..
    Ligger det ngt sådant bakom så förstår jag absolut mamman...

• Ess
    Men då är det inget problem. Be dem titta på dig så får de se med egna ögon att det inte står "servicepersonal" någonstans på dig. Sen rycker du på axlarna, säger att det inte är ditt problem och går därifrån.
  • Snigeln
    Brumma skrev 2013-06-20 10:55:36 följande:
    Snigeln - ja skitsnacket har jag ingen som helst förståelse för, men att hon inte tar barnen extra kan jag faktiskt förstå - beroende på hur det varit tidigare...
    En del föräldrar behandlar sina ex som barnvakter som ALLTID skall ställa upp och anpassa sig efter minsta nyck.
    Min bonus mamma var sådan en period...
    Hon ringde samma dag med orden "jag ska ut, om du inte tar barnet är du en dålig pappa"..
    Han tog barnet - för han ville ju vara med henne mer.. Men tillslut tröttnade han..
    Numera - om mamman planerar o frågar på ett bra sätt så tar vi gladeligen extra, men hon var tvungen att ändra attityd..
    Ligger det ngt sådant bakom så förstår jag absolut mamman...
    Nej självklart ska man inte göra som din sambos ex! Jag förstår absolut att man då måste sätta ner foten!

Men just i detta fall förstår jag inte hur mamman inte inser hur tokigt det är att prata en massa skit om någon och sedan vara helt okej (vägra ta barnen själv) med att den personen har hand om hennes barn. Hon gör ju sig själv till åtlöje för om ts verkligen var så illa som hon vill få ts att framstå, så hade hon väl tagit barnen för deras skull så de skulle slippa ts inflytande...?
  • Brumma

Snigeln - ja man kan ju tycka det...
    Vilket ju bevisar att mamman inte kan tycka att TS är så illa ändå... ;)
    Lite klagande för att vinna sympati (från mammans håll alltså) låter det som...

Svar på tråden Trött på bonusar