• zatmara

Spindlar på cypern

Hej

Jag måste bara kolla av med er som vart på cypern om ni märkte av deras spindlar ngt!
    Har hört en del nu som kommit därifrån och sett gigantiska tarantellor =(
    Även bilder som folk har tagit.. 
    Jag är dessvärre liv rädd och gråter och skriker och ber för mitt liv när jag ser våra pyttesmå i sverige..
    Så nu känner jag inte längre för att åka om en vecka..
    Vi skall resa till sun wing sandy bay i aya napa..
    Men ville kolla med er som vart där innan jag avbokar!        

Trevlig midsommar alla!   

• Svar på tråden Spindlar på cypern
  • MrsC74

Jag har aldrig hört att Cypern ska vara känt för spindlar. Googlade lite och det finns ingenting om tarantellor och Cypern. Såg inte en enda när jag var där och har inte hört någon säga detta.
    Jag tror du kan vara lugn.

• Näckrosen

Jag har bott en sommar på Cypern och semestrat där flera gånger, och är också livrädd för spindlar. Det finns en liten sort som är rätt duktiga på att hoppa. Men de gånger jag bott på hotell har jag bara sett någon enstaka. Jag har klarat mig utan några stora besvär.
    Njuta av semestern!

• jesslin

Aldrig sett en enda spindel där, varit på Cypern fem gånger. 

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • YokohamaNr2

Mina svärföräldrar bodde på cypern under 5 år och vi var där tre somrar i rad och jag kan inte komma ihåg att jag såg en endaste spindel faktiskt, svärföräldrarna nämde heller aldrig något om en massa spindlar. Försök komma ihåg att spindlarna är räddare för dig än vad du är för dem Trevlig resa

• Skattkistan

Jag har bott på Cypern och aldrig reagerat på att det ska finnas massor av spindlar. Däremot finns det en hel del kackerlackor, men det gör det ju var man än åker runt Medelhavet.... Hoppas ni får en trevlig resa på mysiga sunwing!

• Grappa

Du får ju ta och göra nåt åt den där rädslan! Det tar ett par timmar hos hypnotisören, sen är det klart. Avboka en resa för att man kan träffa spindlar, det är inte ok, du ska inte behöva anpassa ditt liv efter rädsla.

• Samora

Förra året var jag i Ayia Napa och där fanns mycket myror och hoppande spindel inomhus. Spindlarna såg inte alls som de vi har i Sverige, de är mindre men tjockare och håriga ben. Spindlarna hoppade från det hörn till det andra. Det var fyr stjärniga lägenhetshotell och de städade varje dag men ändå fanns massor med spindlar. Jag tror inte att det finns spindlar i en vanlig hotel.

• Verre

Hej

Jo det finns spindlar. Var med min son nu i september. Vi såg en död spindel, sen nån dag senare en levande. Jisses! Visste inte heller att det fanns.
    Efter det kunde man inte sova ...

• Verre

Då menar jag Stor spindel, liknande tarantell ? Vad det då var för någon vet jag inte

Svar på tråden Spindlar på cypern