Tre år senare
...så flyttar äntligen min styvdotter härifrån (använder inte ordet bonusdotter, bonus är ngt positivt och det är det minsta hon är)
...hon flyttade in hos mig innan hennes pappa och jag flyttade ihop...de kommer från en liten ort och det program hon ville gå fanns inte på den orten...nu har hon gått ut skolan och flyttat tillbaka till hålan och sin mamma och det kommer aldrig att hända att hon bor här igen...hon är helt enkelt inte välkommen längre...visst hon kan få besöka sin pappa men bo? nejtack...både hennes pappa och jag har ställt upp enormt på henne och hjälpt henne...och hon har så oerhört många gånger förbrukat förtroendena så fanns det en os-gren i det skulle hon lätt vinna den...hon har under 18 månader haft bidrag för att plugga på annan ort trots att hon bott hos sin pappa...det är dyrt med löshår, naglar, 2000 par skor och en batch smink...hennes mamma tycker det är praktiskt att hon får bidraget för då slipper hon ju betala underhåll...så äntligen kan min son komma hit, han har vägrat så länge hon bott här...så äntligen kan hennes lillasyrra slippa styras av henne och våga tycka om mig utan att få skit av storasyster och äntligen kan vi prata vid middagsbordet igen...hela hushållet är lugnare, mer avslappnat, trivsamt och det är sååå skönt att känna att ja det här är mitt hem och jag trivs här nu...