Kan man märka om ens son redan nu är homosexuell?
Först vill jag redan nu skriva att jag har inget emot homosexuella.
Skulle min son visa sig bli homosexuell sedan så gör det absolut ingenting.
Den här tråden gör jag mest för att jag är nyfiken, för att se om man redan nu kan märka och kanske hjälpa honom så allt blir lättare och att han mår bra.
Min son är 4,5 år och har lätt för både tårar och skratt. Ett hett temperament, och en känslig kille.
Han har i säkert 1-1,5 år varit inne "i en period"......och med det menar jag att barn har ju ofta sina perioder där de gillar vissa saker, gillar en viss färg, gillar att göra vissa saker osv, och den brukar gå över rätt snabbt...eller?
Han fullkomligt älskar rosa och lila. Inget fel med det, han har nu även fått mig att älska rosa
Jag har köpt lite rosa kläder och han älskar dom.
Han gillar hello kitty. Visst, hon är väl söt, men jag tycker väl inte det är så kul, och det hade jag inte tyckt om det var en tjej heller som gillade honom.
Vi var och kollade på matta till hans rum, jag frågade om han ville ha bilar matta eller någon annan matta....han ville ha hello kitty matta... nu ville inte jag köpa en stor sådan matta, då jag trodde att det bara var en fas, och de kostar rätt mycket, men jag sa att han kunde få en dörrmatta med hello kitty.
(nu blev det ingen matta alls, för barnen började gapa och skrika och bråka, så vi åkte hem)
Jag köpte en rosa mössa och hello kitty vantar till honom istället, och han blev glad.
Han är helt besatt av prinsessor! Han ska bli prinsessa när han blir stor, och han leker prinsessa.
Köpte en prinsess klänning till honom, han tar i stort sett inte av sig den....eller jo, han varvar mellan den och mina klänningar! Han får bara ha det hemma, där går min gräns, inga diskutioner.
På dagis har han ofta deras prinsess kläder på sig...
Han vill ha hårspännen. Han har ljuvligt halvlångt superlockigt hår, och får såklart höra ofta att han har underbart hår.
Underbart är ett ord han säger mycket, och han är intresserad av blommor.
Han vill dansa balett.
Så.... vad vill jag med detta?
Jag undrar om man kan ana en tendens här? Eller kan en prinsess period hålla i sig så himla länge för en pojk i den åldern?
Jag är som sagt mest bara nyfiken, har ni kanske själva minnen från barndomen hur ni var om ni är homosexuella? Har era söner varit i en prinsess period så länge?