Hur mådde ni som haft hepatos?
Jag har den senaste veckan haft klåda över hela kroppen. Igår fick jag jag lämna leverprov för att se om det kunde vara hepatos. Jag har mått ganska bra tills nu förutom klådan, men idag mår jag jättedåligt. Jag orkar knappt sitta upp och är alldeles matt. Det känns som om jag ska börja gråta varje gång jag måste kliva upp och göra något. De senaste veckorna har jag haft ont under höger revben men har antagit att det är för att bebisen sparkar. Nu har jag googlat lite på hepatos och hittat att jag har några fler symptom som kanske har hepatos att göra. Mitt urin har senaste tiden varit extremt mörkt typ brunt, ibland nästan rött. Jag trodde det berodde på järntabletterna men jag hittade en sida på nätet där det stod att det kunde ha med levern att göra och även att man har ont under revbenen. För en vecka sedan tog jag en snabbsänka som var hög men läkaren hittade ingen förklaring till att den var hög. Någon som vet om sänkan blir hög vid hepatos? Maken ska jobba ikväll och jag ska vara själv med sonen, vet inte hur jag ska orka när jag knappt kan sitta upp. Hur mådde ni som haft hepatos och vad händer om provsvaret visar att det är det jag har?