• Äldre 20 Jun 09:29
    17556 visningar
    15 svar
    15
    17556

    Små kalsonger

    Min son är nyss fyllda 3 men väldigt liten och smal. Han drar storlek 80. Nu tänkte vi försöka träna honom av med blöjan på dagtid men döm av min förvåning när jag inte kan hitta kalsonger som är mindre än stl. 86-92. Dom är ju som ett tält för honom och det finns ingen tillstymmelse till att de sitter kvar i midjan.

    Men jag tänkte att han kan ju inte vara det enda barnet som är för liten för dessa "jättekansonger", så hur har ni andra löst det hela? Skulle uppskatta alla tips och råd ni kan komma med.  Glad

  • Svar på tråden Små kalsonger
  • Äldre 20 Jun 09:35
    #1

    Min yngsta blev 3 i lördags och han är också liten och smal. Använder 80 - 86 på kläder. Han kan dock ha fillingar i stl 86/92 om det är vanlig modell på dem. Inte boxer för dem ramlar bara ner. Men dem vanliga sitter kvar tack vare resår i midjan + runt benen. Tyvärr finns det ju inte underkläder i mindre storlek förutom blöjbyxor men det vill man inte ha på dem när dem slutat med blöja ju!

    Varför Därför är ganska små i storleken (tror dem finns på Åhléns)
    Walking i vanlig modell är det bra passform på så dem sitter kvar.

  • Äldre 20 Jun 11:03
    #2
    BrödernaBus skrev 2013-06-20 09:35:57 följande:
    Min yngsta blev 3 i lördags och han är också liten och smal. Använder 80 - 86 på kläder. Han kan dock ha fillingar i stl 86/92 om det är vanlig modell på dem. Inte boxer för dem ramlar bara ner. Men dem vanliga sitter kvar tack vare resår i midjan + runt benen. Tyvärr finns det ju inte underkläder i mindre storlek förutom blöjbyxor men det vill man inte ha på dem när dem slutat med blöja ju!

    Varför Därför är ganska små i storleken (tror dem finns på Åhléns)
    Walking i vanlig modell är det bra passform på så dem sitter kvar.
    Ja det är boxershorts som jag har köpt. Då ska jag se om jag kan hitta "vanliga" kanlsonger på Kappahl eller Lindex som vi har här i stan. Tack för tipset. Glad
  • Äldre 20 Jun 11:09
    #3

    Kolla så det inte är blöjbyxor.

    Jag lyckades hitta på Willys av alla ställen, deras var små i storlekarna. Minns inte vad märket hette. Finns på flera typ matbutiker tror jag.

  • Äldre 20 Jun 11:51
    #4

    Har denna tråd med adoption att göra?

  • Äldre 21 Jun 00:40
    #5
    en glad skrev 2013-06-20 11:51:13 följande:
    Har denna tråd med adoption att göra?

    Det är nog i alla fall vanligare att ett adoptivbarn födda i andra länder är "liten om gumpen" vid 3 års ålder än att ett svenskfött barn är det. Mina barn (från Asien) har inte alls haft något babyfett på samma sätt som svenska barn utan varit väldigt finlemmade från tidig ålder. Jag vet att det är vanligt att barn har mindre storlek i byxor än i tröjor, men mina barn har haft mycket mindre storlek på byxor än vad de haft i tröjor. Ett annat problem jag haft och som jag också hört från en del andra adoptivföräldrar är att det är svårt att hitta byxor som är tillräckligt smala i midjan men ändå tillräckligt långa i benen. Man skulle kunna tro att flickbyxor skulle kunna fungera, men då är benen för smala/tighta.

    Jag minns att jag köpte kalsonger (7-pack, vanliga - inte boxer) från Ellos när sonen behövde små kalsonger. De var nog visserligen i storlek 86/92, men de passade utmärkt efter en tvätt då de krympte en aning.  
  • Maisie
    Äldre 21 Jun 11:40
    #6

    Jag hittade dotterns trosor på Kappahl. De var klart mindre än trosorna på Lindex och HM. Det kanske gäller kalsonger också. Jag stod och jämförde de olika modellerna för att hitta de minsta. 

  • Äldre 22 Jun 16:33
    #7

    Jag har en av var, alltså både en biologisk o en adopterad son. Båda har pytte små rumpor o bio sonen var torr innan han fyllde två. Han var så smal då att han fick ha upp& go blöjor under kallingarna  fast han ALDRIG kissade i dem! Som sagts ovan så är vanliga kallingar mindre än boxer men se upp för de som är avsedda för att ha blöja under. Jag vet att i alla fall H&M har sån sort... Sen är det också så att det i samma affär på samma storlek men olika motiv  kan skilja i midjemått! Mät o ta de minsta. Om du tumlar dem så blir de också tightare, resåren krymper inte men tyget så de känns mindre.

    Vet att jag hittade kalsonger där resåren i midjan inte var fastsydd i tyget så jag kunde klippa upp tyget lite o korta av den, tror det var på Kappahls ...

  • Äldre 27 Jun 21:11
    #8

    Tack för alla tips. Jag hittade kalsonger på ICA Maxi som funkar. Dock lite stora i tyget men dom sitter kvar i midjan. :)

  • Äldre 28 Jun 07:48
    #9
    Smulan1973 skrev 2013-06-27 21:11:46 följande:
    Tack för alla tips. Jag hittade kalsonger på ICA Maxi som funkar. Dock lite stora i tyget men dom sitter kvar i midjan. :)

    Det är precis som för vår W. Men huvudsaken är ju att dem sitter kvar Glad
  • Äldre 23 Sep 11:16
    #10

    Rolig diskution

  • Äldre 24 Sep 23:39
    #11

    Jag vill tipsa om att Lidl brukar ha underkläder ibland (oftast kalsonger med ett tillhörande linne). Dessa är väldigt små i storlekarna.

  • 180823
    Äldre 22 Aug 21:39
    #12

    Du ska gå till en klädaffär och så letar du där om du inte hittar så frågar du personalen att hej har ni några små kalsånger typ storlek 80 och mindre t.ex.

  • 180823
    Äldre 22 Aug 21:42
    #13
    BrödernaBus skrev 2013-06-28 07:48:42 följande:

    Det är precis som för vår W. Men huvudsaken är ju att dem sitter kvar


    Det är roligt att läsa alla svenska forum för de har inte så bra koll på när det ska vara "dem" och "de" du har skrivit "dem" det ska vara "de" "de sitter kvar"
  • Äldre 24 Oct 19:42
    #14

    Säkerhetsnål!

  • Äldre 24 Oct 21:18
    #15
    180823 skrev 2018-08-22 21:42:53 följande:

    Det är roligt att läsa alla svenska forum för de har inte så bra koll på när det ska vara "dem" och "de" du har skrivit "dem" det ska vara "de" "de sitter kvar"


    Du själv kanske ska lära dig använda punkt. Samt stava till kalsonger.
Svar på tråden Små kalsonger