• magnoliaa

Ömmande livmoder!

Hej alla kloka! Är gravid i v. 18 (17+1) och har sedan ca en vecka tillbaka känt en konstig ömhet över livmodern. Det ömmar i princip så fort jag vidrör magen på ett eller annat sätt exempelvis när arbetsbyxorna sitter lite för tajt, vid tungt marklyft, övriga tunga lyft, om jag hastigt sätter mig ned i soffan eller om jag helt enkelt kliver ur jobbilen. Jobbar med mycket tunga och otympliga lyft som tyvärr ej går att undvika att göra men är orolig att denna ömhet är något jag borde dra öronen åt mig pga? Jobbar som tur var bara 3,5 vecks till och blir sedan avstängd pga arbetet. Smärtan/ ömheten kan beskrivas som samma smärta om man i början av graviditeten tryckte ordentligt på livmodern ( barnmorskan på KUB gjorde detta) så antar kanske att smärtan är för att det växer och har sig där inne men det känns Inge roligt att gå och jobba längre då jag är rädd för att göra mer skada än nytta. För övrigt har jag moderkakan i framvägg om någon undrar. Finns det någon klok människa där ute som kan stilla min oro en liten smula så hade jag varit jätteglad!!

• Svar på tråden Ömmande livmoder!
  • allie3

Har oxå så är i v 16+4. Har själv mycket sammandragningar.

Men gör de mer ont vid dessa lyft så ska du ta de lugnare. Viktigt att lyssna på kroppen.

Svar på tråden Ömmande livmoder!