• Anonym (Funderar)

Garanterad minskad lust av p-piller?

Överallt där jag läser så låter det på folk att man blir av med sexlusten av p-piller. (väldigt bra preventivmedel isf). Men jag undrar: tappar alla som äter p-piller lusten? Eller är det bara att många drabbas av det?
    På min ask står det Ändrad lust på mindre vanliga biverkningar. Sexlusten har alltid varit väldigt stor hos mig och jag och min partner är väldigt glada över det. Dock är jag nu orolig att min sexlust också ska försvinna snart och att även mina slemhinnor ska bli torra. Jag som aldrig haft problem att bli våt vid upphetsning.

Kan tillägga att jag äter p-piller pga svår smärta, men kommer det vara så att jag måste offra sexlusten och bra slemhinnor mot att kanske slippa värken? Rynkar på näsan Eller finns det en chans att lusten stannar kvar som vanligt?

• Svar på tråden Garanterad minskad lust av p-piller?
  • Anonym (P-piller: Yasmin)
    Anonym (Funderar) skrev 2013-06-20 13:37:15 följande:
    Överallt där jag läser så låter det på folk att man blir av med sexlusten av p-piller. (väldigt bra preventivmedel isf). Men jag undrar: tappar alla som äter p-piller lusten? Eller är det bara att många drabbas av det?
    På min ask står det Ändrad lust på mindre vanliga biverkningar. Sexlusten har alltid varit väldigt stor hos mig och jag och min partner är väldigt glada över det. Dock är jag nu orolig att min sexlust också ska försvinna snart och att även mina slemhinnor ska bli torra. Jag som aldrig haft problem att bli våt vid upphetsning.

Kan tillägga att jag äter p-piller pga svår smärta, men kommer det vara så att jag måste offra sexlusten och bra slemhinnor mot att kanske slippa värken? Rynkar på näsanEller finns det en chans att lusten stannar kvar som vanligt?
    Jag har tappat min sexlust totalt. Äter ppiller på grund av PCO så det är inte något val egentligen. Jag vet inte om det beror på ppillerna, eller på mig själv. Provade att sluta i ett halvår, men det hände inget mer på den fronten. Öken.

Men det tog ungefär 5 år efter att jag börjat på pillerna som lusten försvann... 
  • Anonym (prionelle)

Hur man reagerar på p-piller är väldigt olika och är också beroende på vilken sort man har.

Om du skulle bli torr finns det fina glidmedel idag och det kan bli en del i förspelet/sexet att tex smörja in penis (om du ihop med en man-jag förutsätter inget) med glidmedel. Det fungerar för oss och då blir det liksom inte en så stor grej av det

• Anonym (Funderar)
    Anonym (prionelle) skrev 2013-06-20 21:21:11 följande:
    Hur man reagerar på p-piller är väldigt olika och är också beroende på vilken sort man har.

Om du skulle bli torr finns det fina glidmedel idag och det kan bli en del i förspelet/sexet att tex smörja in penis (om du ihop med en man-jag förutsätter inget) med glidmedel. Det fungerar för oss och då blir det liksom inte en så stor grej av det
    Det är en man, ja. Men vi har ganska mycket oralsex... Kommer inte glidmedel att smaka konstigt för honom om han skulle gå ned på mig?

Men jag antar att jag helt enkelt får hoppas på det bästa. Verkade bara som att det var väldigt vanligt att lusten försvann.
  • Anonym (prionelle)
    Anonym (Funderar) skrev 2013-06-20 21:24:09 följande:
    Det är en man, ja. Men vi har ganska mycket oralsex... Kommer inte glidmedel att smaka konstigt för honom om han skulle gå ned på mig?

Men jag antar att jag helt enkelt får hoppas på det bästa. Verkade bara som att det var väldigt vanligt att lusten försvann.
    Fast vid oralsex så finns ju saliv som lubrikation
  • Zizzy Zimsson

Min kåthet försvann av vanliga p-piller. Ja alla känslor i princip. Glad, ledsen, arg... Nothing.
    Det är INTE värt p-piller om alla känslor minskas.

Minipiller funkar bra dock. Nu finns känslorna på plats igen  

• Anonym (Kåt)
    Anonym (prionelle) skrev 2013-06-20 21:21:11 följande:
    Nu tycker ju jag då inte att det värsta är att man skulle bli torr, utan att kvinnans egen kåthet minskas. Hur kul är det på en skala?
  • Anonym (Ja)

Använd kondom eller kopparspiral istället. Ppiller är jävla skit om du frågar mig. Nej man blir inte gravid av ppiller eftersom man aldrig vill knulla.

• Anonym (T)
    Anonym (Funderar) skrev 2013-06-20 21:24:09 följande:

finns glidmedel med smak! :D

min sexlust ökade när jag började använda p.piller (dock förlorade jag oskulden 3år efter att jag började med p.piller, men jag höll på med annat då ^^) 
    hade dom i 6år, strax efter att jag slutade så minskade min sexlust ett par månader, men antar att det hade med att hormonerna ändrades och blev bara mina egna.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (Ja) skrev 2013-06-20 21:31:29 följande:
    Använd kondom eller kopparspiral istället. Ppiller är jävla skit om du frågar mig. Nej man blir inte gravid av ppiller eftersom man aldrig vill knulla.
    Kondom används redan. Som jag sade så fick jag p-piller pga svår värk. Typ kronisk. Gyn misstänkte endometrios.
  • Anonym (Funderar)
    Anonym (prionelle) skrev 2013-06-20 21:27:34 följande:
    Fast vid oralsex så finns ju saliv som lubrikation
    Så sant, men har märkt förut att saliv torkar bort väldigt fort om inte kroppens egna lubrikation är där. Dock om det tillförs nytt saliv hela tiden så kanske det fungerar iaf. Flört
  • Anonym (prionelle)
    Anonym (Funderar) skrev 2013-06-20 21:35:36 följande:
    Kondom används redan. Som jag sade så fick jag p-piller pga svår värk. Typ kronisk. Gyn misstänkte endometrios.
    Jag har endometrios, därför jag käkar p-piller. Gillar inte hormoner men när valet står mellan att inte ha sex pga smärta eller inte ha sex pga ev dålig lust.....
  • Lijkan
    Zizzy Zimsson skrev 2013-06-20 21:29:54 följande:
    Min kåthet försvann av vanliga p-piller. Ja alla känslor i princip. Glad, ledsen, arg... Nothing.

Det är INTE värt p-piller om alla känslor minskas.

Minipiller funkar bra dock. Nu finns känslorna på plats igen  

Samma här! :) minipiller är det bästa!
  • Anonym (prionelle)

Minipiller fungerade inte för mig pga endometriosen.

Värt att tänka på är att fungerar inte just dessa p-pillerna så byt och byt igen om det skulle krävas tills du hittar rätt sort. Hjälper inte p-piller finns andra hormonmediciner

• Anonym (trionetta)

Jag hade p-piller i många år innan jag gick över till hormonspiral, aldrig haft problem med lusten,och absolut inte blivit torr.

Svar på tråden Garanterad minskad lust av p-piller?