• Anonym (ledsen fru)

ge mig råd angående sexet händer inge nytt

tror jag blir galen snart de är så här vi har varit tillsammans i 17 år inga barn pga av jag har pco   och hade diskbråck .. men nog om de  han tycker att jag aldrig tar första steget då de gäller sex men  jag  vill ha mer ömhet i sängen  han pillrar på brösten och mellan benen och tror att de räcker jag har frågat varför han slutat kyssas och  vi kör alltid samma ställningar .  han har gått upp en hel del på dessa år , och inte sköter hygienen speciellt bra .  de jag undrar vi hade de bra till för 5-7 år sen i sängen men nu är de kasst så vad göra jag vill ha lust men hittar den inte .  jag har även sagt att jag behöver mer uppvärming än vad han behöver . jag tycker de är jobbigt men frågar jag han ngt så säger han jag vet ej  , samma sak är om vi har samtal  han brukar säga att jag har lovat bättra mig  men inte håller de men jag gör de mesta här hemma känns som man är en piga i stället . så har ni nå tips vi behöver hitta tillbaka till varann  vad ska vi göra  
  • Svar på tråden ge mig råd angående sexet händer inge nytt
  • Anonym (Inte nöjd)

Känner igen vad du skriver, har själv påtalat flera gånger att jag får ont efteråt om vi inte "värmer upp" tillräckligt och det förstår han men ändå blir det samma sak nästa gång, en kortstund sedan ska den in. Även för oss blir det samma och samma. Jag vill ha lite variation men han är svår att prata med på den biten.

• Anonym (samma här!)

Känner igen mig i det du skriver. Här hade vi bra sex innan och det va prova på nya saker , spänning och man drogs verkligen till varandra. Nu har vi varit gifta snart i 4 år och det sista året nu så har det blivit jättetråkigt, alltid samma saker, samma ställningar och alltid samma från hans sida. Pillar lite här och där sen vill han att man ska göra det skönt för han, annars blir sexet helt kasst. Har sagt till han vad jag gillar mm. Men han gör alltid ändå samma saker varje gång och är trötg på o kommentera det. Det har nu resulterat i mindre sex och minskad lust för varandra. Han vill att jag ska bli mer spännande, hitta på nya saker osv men jag vill detsamma från hans sida. Vi har försökt hitta tillbaka till det vi hade innan men det känns nästan helt dött ibland. Har ingen lust för man vet på ett ungefär hir det blir/börjar. Tycker det mest hela tiden handlar om vad jag ska ändra / bli bättre på. Känner ingen lust till honom på samma sätt längre, vilket är jobbigt för jag vill ju ha ett bra sexliv.

• Mannen 58

Prata prata prata prata prata prata prataprata prata prataprata prata prataprata prata prata

och ...prata konkret.

Jag är inte nöjd med vårt sexliv. Jag vill ha mera sex med dig för jag gillar att ha sex med dig men som det är nu så måste vi göra något åt det.

Vad tycker du om vårt sexliv?
    Säg tre saker som är bra och tre saker som du vill förbättra!
    Vad skulle du vilja göra rent konkret för att förbättra vårt sexliv.
    Vad skulle du vilja  att jag ska göra för att det ska bli bättre.

Vad fantiserar du om när det gäller sex? 
    Vad skulle du vilja göra med mig rent konkret?
    Vad tror du att jag skulle vilja göra?  

Utan rent konkreta frågor och konkreta svar så kommer ni ingenstans!

Lycka till! 

• Anonym (ledsen fru)

tack för svaren 

• Daniel87

En sak tjejer glömmer är att man är 2 om sex. Tjejer glömmer lätt att många gånger är drömmen att tjejen helt tar kommando

Anonym (ledsen fru) skrev 2013-06-20 15:34:55 följande:
    tror jag blir galen snart de är så här vi har varit tillsammans i 17 år inga barn pga av jag har pco   och hade diskbråck .. men nog om de  han tycker att jag aldrig tar första steget då de gäller sex men  jag  vill ha mer ömhet i sängen  han pillrar på brösten och mellan benen och tror att de räcker jag har frågat varför han slutat kyssas och  vi kör alltid samma ställningar .  han har gått upp en hel del på dessa år , och inte sköter hygienen speciellt bra .  de jag undrar vi hade de bra till för 5-7 år sen i sängen men nu är de kasst så vad göra jag vill ha lust men hittar den inte .  jag har även sagt att jag behöver mer uppvärming än vad han behöver . jag tycker de är jobbigt men frågar jag han ngt så säger han jag vet ej  , samma sak är om vi har samtal  han brukar säga att jag har lovat bättra mig  men inte håller de men jag gör de mesta här hemma känns som man är en piga i stället . så har ni nå tips vi behöver hitta tillbaka till varann  vad ska vi göra  

• Daniel87

En sak tjejer glömmer är att man är 2 om sex. Tjejer glömmer lätt att många gånger är drömmen att tjejen helt tar kommando

• Anonym (lever så)
    Du vill ha lust men hittar den inte.. Låter inte ett dugg konstigt om han inte sköter hygienen och du känner dig som en piga.. vad är det liksom du ska bli pirrig av då?

Sluta försöka tända på din sunkiga karl och ta ett samtal om hur ni vill ha det, ska det ändras tycker jag att det låter som att ni behöver ändra saker i grunden i er relation, kanske gå i familjerådgivning för att få igång samtal och hitta vidare. 
  • Anonym (Lycka till)

Om du tycker att hygienen sköts sådär kan du väl förselå en dusch tillsammans? Tvätta varandra som en början till förspel och fortsätt sedan i sovrummet. Ha reglen inget sex i duschen så måste ni ta tid på er där! När båda e nyduschade känns kanske motivationen att mysa större. När du känner för att göra något nytt så gör det eller be honom göra det beroende på vad de e, säg/gör det mitt under akten. Jag har erfarenhet att prata om vad man gillar när man inte har sex kan vara svårare eftersom man inte riktigt är uppe i tänket då.

Köp nya fina underkläder kanske, det är alltid uppskattat av min man iallafall!

Lycka till!   

• Peter37

Men va fan..tvättar han sig inte som han ska så får han väl gå en kurs..En vuxen man som inte kan hålla sig ren...Bebis!..
    pillar lite och sen vill han ha tillfredställelse..Glöm det!..ge och ta....låt honom prestera inna du ger ngt tillbaka..säg det rent ut..JAG VILL HA MER!!!...annars får du vara utan...ställ krav...
    eller så köper du en uppblåsbar åt honom som inte kräver ngt tillbaka...
    stå på dig och kräv din rätt till njutning
    kram

• engdahl

Bra svar i tråden, hoppas att det kan fungera.

• Anonym (ledsen fru)

tack   ja familjerådgivning kan man glömma han tycker ingen har med vårt privat liv att göra  så de är ett mysko tänk  han har jag har sagt att dm kan se och ge råd vad vi ska göra men tar jag upp ngt så blir han sur . 

• engdahl

Jag förstår att du är frustrerad och besviken. Men det finns hopp så länge du inte ger upp. Kram! :)

• man02

Jag är en man på 30+ som varit gift med min fru i 3 år. Vi har två små barn. Jag känner en stor prestationsångest inför sex. Min fru har tydligt sagt att hon är less på samma procedur när vi har sex. Hon vill att jag pratar under sexet, om tjejer jag legat med (3 st) men själv låser jag mig om jag ska prata samtidigt, och för att krydda historierna så dom blir smaskigare, som en porrnovell, behöver jag tänka efter, det märker hon och blir då avtänd i stället. Hon tar inga initiativ alls numera, eftersom det blir samma race hela tiden. Hon vill ha nåt nytt, medan jag nöjer mig med det som är. Vi har analsex, oralt åt bägge håll och är absolut inte blyga inför varandra. Porrfilm, leksaker, mild bondage och ögonbindel har vi också testat. Nu vet jag inte vad jag ska komma med för att hon ska bli nöjd. Hon kräver ingen överraskning varje gång vi har sex, men var 3:e kanske.

• Tom Araya
    man02 skrev 2014-01-19 22:45:55 följande:
    Jag är en man på 30+ som varit gift med min fru i 3 år. Vi har två små barn. Jag känner en stor prestationsångest inför sex. Min fru har tydligt sagt att hon är less på samma procedur när vi har sex. Hon vill att jag pratar under sexet, om tjejer jag legat med (3 st) men själv låser jag mig om jag ska prata samtidigt, och för att krydda historierna så dom blir smaskigare, som en porrnovell, behöver jag tänka efter, det märker hon och blir då avtänd i stället. Hon tar inga initiativ alls numera, eftersom det blir samma race hela tiden. Hon vill ha nåt nytt, medan jag nöjer mig med det som är. Vi har analsex, oralt åt bägge håll och är absolut inte blyga inför varandra. Porrfilm, leksaker, mild bondage och ögonbindel har vi också testat. Nu vet jag inte vad jag ska komma med för att hon ska bli nöjd. Hon kräver ingen överraskning varje gång vi har sex, men var 3:e kanske.
    Gör det inte mer avancerat än det behöver vara.

Överraska med en ny plats (kan vara både i hemmet och utanför, kan göras många gånger), nya snygga kalsonger, nya underkläder till henne, ny leksak och om du tror hon skulle gilla det, en till partner, kvinna eller man.
    Använd fingrar när och där du brukar använda tunga, kuk eller leksak, eller tvärt om, avbryt knull för att slicka henne, eller var lite brutal om du tror hon skulle tända på det.

Men för att inte lägga allt på dig, be henne överraska dig åtminstone 1 gång på dina 2 eller 3 gånger.
  • Anonym (längtan väntan)

Ja, förspel och att kunna prata, är a och o för att få ett lyckat sexliv. Mannen 58, har många bra tips... Om allt går enligt förväntningarna, slår snart mina önskningar in...  

• Anonym (Vafalls)
    Tom Araya skrev 2014-01-20 02:41:48 följande:
    Gör det inte mer avancerat än det behöver vara.

Överraska med en ny plats (kan vara både i hemmet och utanför, kan göras många gånger), nya snygga kalsonger, nya underkläder till henne, ny leksak och om du tror hon skulle gilla det, en till partner, kvinna eller man.
    Använd fingrar när och där du brukar använda tunga, kuk eller leksak, eller tvärt om, avbryt knull för att slicka henne, eller var lite brutal om du tror hon skulle tända på det.

Men för att inte lägga allt på dig, be henne överraska dig åtminstone 1 gång på dina 2 eller 3 gånger.
    Vafalls?!?

Låt henne överraska precis lika ofta som du ska försöka hitta på 
    något nytt som hon "ska bli nöjd med" - vad är det frågan om !?????!

Svar på tråden ge mig råd angående sexet händer inge nytt