• Svar på tråden Hur ofta är du inne på hamburgerhemsidor?
  • skogstjejen19

Zizzy: fast om du blir skyldig att skriva ut allt ditt bröd och hamburgare och dressing innehåller blir det en massa skit där också,
    Kanske inte lika mycket men en hel del.

• Zizzy Zimsson
    skogstjejen19 skrev 2013-06-21 08:39:02 följande:
    Zizzy: fast om du blir skyldig att skriva ut allt ditt bröd och hamburgare och dressing innehåller blir det en massa skit där också,
    Kanske inte lika mycket men en hel del.
    Eh nej, om jag tillverkar allt från grunden så kommer min hamburgare att innehålla kött, vetemjöl, smör, grönsaker, olja och kryddor till såsen etc.

Den kommer INTE någonsin innehålla E-nummer, förtjockningsmedel, konserveringsmedel och konstgjorda aromer och färgämnen.

Det är en jäkla skillnad. 
  • skogstjejen19

Zizzy: vad innehåller dina kryddor? Har du salt i så får du i dig minst 2 st E-nr
    Tar du lite chilisås samma sak där, det mesta som vi har hemma innehåller e-nr och annat roligt.

Salt är inte bara salt, smör är det salt i och vilket salt kan man fråga sig? Dom har inte lika hårda krav på att skriva ut allt som är i.

Hur många gånger läser man inte arom i olika saker vad är denna arom?
    Använder du någon form av blandkrydda så är det oftast smakförstärkare i.

Och vad innehåller jästen? om du bakar bröd med jäst i.

Jag skyddar inte diverse kedjor som gör hamburgare men eftersom jag arbetar som dietist i ett sjukhuskök vet jag en hel del om e-nr och annat roligt som våra "rena" produkter innehåller.

Och åter till om man var tvungen att skriva ut allt man har haft i sin mat blir det oftast en lång lista med saker.

• Jimman

E nummer innehåller allt med det är stor skillnad på olika e- nummer ! Bara vissa man ska undvika

• skogstjejen19

Jimman : jo precis, fast skriver man att ens mat INTE någonsin kommer innehålla e-nr så tänker man ju lite fel.

• Aniiee
    skogstjejen19 skrev 2013-06-21 18:07:55 följande:
    Jimman : jo precis, fast skriver man att ens mat INTE någonsin kommer innehålla e-nr så tänker man ju lite fel.
    Fast ibland kan jag fundera. Jag menar, varför har äggula ett e-nummer? Och rödbetssaft? 
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Texasthecat

Har ingen anledning av att gå in påderas hemsidor. Dock har jag McDonalds mobil-app eftersom kaffe kortet ligger på den samt att jag gillar erbjudandena.

Mina Älsklingar Haylie 20/9-10, Natahan 20/9-10, Kaoru 10/5-13 samt sambon Kenji...
  • barnluktarbajs
    Jimman skrev 2013-06-21 08:08:42 följande:
    O inte tala om hur dåligt det brukar funka med hygien på dessa ställen , fy !
    Har jobbat på snabbmatsrestauranger och kan säga att deras mathygien är bättre än mathygienen i 99 % av de svenska hemmen. Det finns absolut inget att klaga på, allt sköts mycket bra. 
  • poirot

Jag har varit inne på mac donalds hemsida en eller två gånger i år för att kolla näringsvärdet på något.

• Jimman

Jag har varit i ett av stadens mc donalds o här är det betydligt bättre hygien i mitt kök än där :) Anmälde dom då o dom fick faktiskt åtgärder att göra

Svar på tråden Hur ofta är du inne på hamburgerhemsidor?