• Anonym (Ensam tillsamman)

Han vill inte hitta på saker med mig

Hej allihop, här kommer ännu en tråd från en ensam tjej.

Jag har varit tillsammans med min sambo i 9 år, och under dessa 9 år har vi inte gjort så mycket tillsammans.

Han "gillar inte att göra saker med flickvänner och har aldrig gjort det innan" - okej, hur många har du varit tillsammans med i 9 år?

Jag vet inte varför han är tillsammans med mig. Så fort jag vill göra något är han för trött, har inte lust eller har planer med vänner. Detta har resulterat i att min sexlust för honom är helt väck. Jag vill inte ens tänka tanken på honom och mig i sängen. 

Jag är ofta avundsjuk när jag ser hans syskon vara med sina partners och ha normala förhållanden. Jag är avundsjuk på alla par som strosar runt, hand i hand, i stan, i parken, överallt.

Utöver allt detta har jag aldrig fått en blomma av honom. Ingen spontan present, inget alls.

På grund av det ekonomiska läget i landet och att vi båda blev arbetslösa har vi flyttat hem till min mamma och här har det blivit värre.
    Visst han städar ibland, eller ja, han föser undan saker mer och vill att jag ska vara stolt över honom när han har gjort en sån grundläggande syssla som att städa. Duktig pojke. Men han lyssnar inte ens på när jag pratar. Har jag en dålig dag på mitt nya jobb och behöver prata av mig får jag det kastat i ansiktet: "Alltså de e så jävla tråkigt att lyssna på när du har det dåligt på jobbet. Fattar du inte att jag också jobbar??"

När vi blev tillsammans var allt underbart och vi flyttade ihop efter bara tre månader. Allt var perfekt och våra olikheter förde oss närmare varandra. 
    Efter 9 år har han nästan inte växt. Jag har kommit ur fest-fasen, ska fylla 30 i år och hade velat planera barn inom några år. Han blir helt blek när jag pratar om det.

Förlåt om detta är så osammanhängande men jag är upprörd. Igår rann min bägare över. 

Han har haft en stormig uppväxt och hans familj har egentligen inte varit där för honom alls, JAG har.
    Hans kontakt med familjen är bättre tack vare mig, men han ser det inte. 
    Igår fick jag en kommentar kastad i ansiktet: Men älskling, du är ju inte kött och blod. Du är ju inte familj.
    Foten i munnen

Ni undrar varför jag är med denna killen? Jag med. Det finns en anledning, och vi har bra stunder men jag tror mer att vi är vana. Han jobbar och jag jobbar och vi går om varandra lite. Men min mamma har börjat vara på mig att jag ska tvinga honom att göra saker med mig för hon ser hur dåligt jag mår. 

Men grejen är den; jag vill inte tvinga honom till något. När vi gör något jag vill göra så är han sur, suckar och kollar på klockan hela tiden. Det är inte rättvist. Om han får välja ska jag följa med honom på pubrunda, supa hos hans vänner eller titta på när han spelar krigsspel, titta på dokumentärer om andra världskriget eller sova till 15.

När jag skriver detta låter det helt sjukt. 

Varför vill han inte göra saker med mig?  
  • Svar på tråden Han vill inte hitta på saker med mig
  • Nockan

Han är en omogen idiot? Uppväger verkligen de goda stunderna för hans respektlöshet och ovilja mot att umgås med dig? 

Reflecting on all of my mistakes I thought I found the road to somewhere..
  • S4M

Har ni inga gemensamma intressen? Om du vill att ni ska hitta på saker ihop, försök hitta nått ni båda gillar så kanske det går bättre.

• lilmissredhotts

Hur har du stått ut i 9 år??! Jag blir galen på att jag och min kille kan ha svårt att få ihop tid fem sex dagar i veckan, trots att vi båda vill, men det är svårt med oregelbundna arbetstider!

Nockan skrev 2013-06-20 20:52:43 följande:
    Han är en omogen idiot? Uppväger verkligen de goda stunderna för hans respektlöshet och ovilja mot att umgås med dig? 
    Omogen idiot är ordet. Han vet om det själv också.

Jag trodde att de goda stunderna uppvägde det, men jag har nog bara blundat.
    Det är ett dödläge nu - vi ska prata när han kommer hem från jobbet ikväll. Han säger att han "vill ju göra allt med mig" per sms. "allt känns så förvirrat och fucked"

Jag har nått min gräns då det bär eller brister. Jag vill inte göra slut. Han är min första och enda kärlek, och jag har varit väldigt svag för honom länge. Men jag känner nu att jag håller på att förlora tid, och jag kan ha förlorat de bästa åren i mitt liv. 
  • RudeRocco

Låter som han inte är helt i samklang med känslovärden. Jag menar att extremt många är på något sätt känsloskadade och han verkar vara en av dom. Annars hade han sett dig, uppskattat dig och försökt att ge dig vad du behöver. Det gäller naturligtvis omvänt också. Min erfarenhet är att man förutsätter mycket från början om hur motparten skall fungera. "det och det är normalt". Detta skiljer sig oerhört och folk har olika trasiga bakgrund och bagage. Slutsats; går vidare för han lär innte ändra på sig efter nio år. Det finns bra män (och snygga;) där ute som bekräftar DIG.

S4M skrev 2013-06-20 20:53:51 följande:
    Har ni inga gemensamma intressen? Om du vill att ni ska hitta på saker ihop, försök hitta nått ni båda gillar så kanske det går bättre.
    Ja du... han är som en svans när det gäller sånt. Sålänge jag skapar evenemanget så e han på, bara han slipper tänka, uppskatta det eller vara engagerad under tiden.

Han har lika många intressen som en död fisk. Bara ligger där och glor. Jag har föreslagit att vi ska träna ihop, eller promenera nu när de e sommar, eller bara sticka ner till stranden och hänga. "Vi kan sätta oss på restaurangen på stranden och dricka öl" säger han då.

Skjut mig. 
  • Nockan
    Anonym (Ensam tillsamman) skrev 2013-06-20 21:00:52 följande:
    Omogen idiot är ordet. Han vet om det själv också.

Jag trodde att de goda stunderna uppvägde det, men jag har nog bara blundat.
    Det är ett dödläge nu - vi ska prata när han kommer hem från jobbet ikväll. Han säger att han "vill ju göra allt med mig" per sms. "allt känns så förvirrat och fucked"

Jag har nått min gräns då det bär eller brister. Jag vill inte göra slut. Han är min första och enda kärlek, och jag har varit väldigt svag för honom länge. Men jag känner nu att jag håller på att förlora tid, och jag kan ha förlorat de bästa åren i mitt liv. 
    Man kan tyvärr bli beroende av e goda stunderna, hur få de än är.. Man tror gärna i det sista att det kommer bli bättre. 
    Men enda gången det lär hända är när den andra personen tar initiativet till det själv. Får man stå och kämpa själv, ta allt ansvar själv, försöka förändra själv- då rasar man till slut. Man blir tom och ingenting känns någonsin riktigt bra. Livet springer förbi och, ja, man missar mycket.
    Reflecting on all of my mistakes I thought I found the road to somewhere..
    lilmissredhotts skrev 2013-06-20 20:57:34 följande:
    Hur har du stått ut i 9 år??! Jag blir galen på att jag och min kille kan ha svårt att få ihop tid fem sex dagar i veckan, trots att vi båda vill, men det är svårt med oregelbundna arbetstider!
    Jag vet inte, helt ärligt. Jag är en ren jubelidiot. Jag förstår inte varför jag sitter där som en idiot-igel och hoppas på att få en bit av pojkvänskakan.
    RudeRocco skrev 2013-06-20 21:01:52 följande:
    Låter som han inte är helt i samklang med känslovärden. Jag menar att extremt många är på något sätt känsloskadade och han verkar vara en av dom. Annars hade han sett dig, uppskattat dig och försökt att ge dig vad du behöver. Det gäller naturligtvis omvänt också. Min erfarenhet är att man förutsätter mycket från början om hur motparten skall fungera. "det och det är normalt". Detta skiljer sig oerhört och folk har olika trasiga bakgrund och bagage. Slutsats; går vidare för han lär innte ändra på sig efter nio år. Det finns bra män (och snygga;) där ute som bekräftar DIG.
    Jag har tänkt på det. Han är en trasig själ som har det lättare för känslor på distans. Han säger att han älskar mig 1000000 ggr om dagen, men det är bara ord. Vi har aldrig varit "normala" men kört på vad som varit normalt för oss. Någonstans i mitten blev det nog bara så att jag växte och han tog mig för givet. 

Jag kan helt ärligt inte förstå att han inte vill göra saker med mig. Jag är rolig, smart, easy on the eye och folk gillar mig. (om man nu får lov att vara så själv-optimistisk)

Jag är ett riktigt kap för fan! Varför kan jag inte släppa taget? Gillar jag att bli försummad?  
    Nockan skrev 2013-06-20 21:04:08 följande:
    Man kan tyvärr bli beroende av e goda stunderna, hur få de än är.. Man tror gärna i det sista att det kommer bli bättre. 
    Men enda gången det lär hända är när den andra personen tar initiativet till det själv. Får man stå och kämpa själv, ta allt ansvar själv, försöka förändra själv- då rasar man till slut. Man blir tom och ingenting känns någonsin riktigt bra. Livet springer förbi och, ja, man missar mycket.
    Ja du har rätt. Jag tänker ofta på de gånger vi skrattar så man kiknar och småsaker bara vi har för oss. Interna skämt och riktigt barnsliga grejer.

Får se ifall man får några riktiga svar idag. Han kan ju lova mig guld och gröna gräsmattor. Om han i grund och botten inte vill göra saker med mig är det ju som om jag skulle bli tvingad att göra saker med grannen. Påtvingat och väldigt, väldigt skumt. 

Frågan är om han kan framkalla en känsla av att vakna på morgonen och vilja göra något med mig.  
  • RudeRocco
    Anonym (Ensam tillsamman) skrev 2013-06-20 21:08:28 följande:
    Jag har tänkt på det. Han är en trasig själ som har det lättare för känslor på distans. Han säger att han älskar mig 1000000 ggr om dagen, men det är bara ord. Vi har aldrig varit "normala" men kört på vad som varit normalt för oss. Någonstans i mitten blev det nog bara så att jag växte och han tog mig för givet. 

Jag kan helt ärligt inte förstå att han inte vill göra saker med mig. Jag är rolig, smart, easy on the eye och folk gillar mig. (om man nu får lov att vara så själv-optimistisk)

Jag är ett riktigt kap för fan! Varför kan jag inte släppa taget? Gillar jag att bli försummad?  

Det är inte lätt att släppa taget. Men var mest lojal mot dig själv och försök göra det som du tror är bäst för bara dig. Ja vet, jättelätt o säga ;)
    RudeRocco skrev 2013-06-20 21:35:04 följande:

Det är inte lätt att släppa taget. Men var mest lojal mot dig själv och försök göra det som du tror är bäst för bara dig. Ja vet, jättelätt o säga ;)
    Ska göra det denna gången. Jag hoppas på det bästa och får se vad knölen säger när han kommer hem ikväll.
  • Meduza

Kort reflektion om din oro. Du har inte förlorat de bästa åren av ditt liv. They are yet to come. Men det är klart. Vill du ha barn bör du börja vara med någon nu, som också vill det. För jag antar att du inte vill bli gravid i rappet utan ge relationen någon tid så att risken för separation minskar...

Svar på tråden Han vill inte hitta på saker med mig