Hur vet man storleken på ringen?
Har en dum fråga, men om min kille vill köpa en ring till mig utan att jag vet det. Hur fan ska han veta vad jag har för storlek? Jag har inga andra ringar som han kan "sno och ta med som modell" haha
Har en dum fråga, men om min kille vill köpa en ring till mig utan att jag vet det. Hur fan ska han veta vad jag har för storlek? Jag har inga andra ringar som han kan "sno och ta med som modell" haha
Ni kan gå till en smyckesaffär och testa deras ringtestare så vet han
min sambo tog med en bild på min kropp och där handen syntes. nu var detta till en kille som även tillverkar ringar så vet inte om han är aningen mer skillad än om du går till guldfynd?!?
Han skulle kunna beställa en ring i den storlek som han tror är passande, men vänta med att ev. gravyr till du har fått den och kontrollerat så att den passar. Om den inte gör det får du knata med honom till guldsmedsbutiken och prova ut rätt storlek så att Ni kan beställa en som passar.
Min systers sambo tog en tråd och försökte mäta runt hennes finger när hon sov. Det var inte så enkelt för hon är lättväckt, men det kanske går för andra. Tillslut frågade han mig om min storlek och hoppades att hon hade ungefär samma. Hennes ring blev lite för stor, men det går ju att förminska i efterhand (eller förstora).
Testa hos en juvelerare el smyckesaffär. De har "testringar" med olika storlekar.