• Natttis

flytta ifrån en kommun till en annan

Hej jag ska nu flytta från en kommun till en annan. Jag har en son på 2 år som jag idag har delad vårdnad med mitt ex. Och nu ska jag flytta. Är tanken jag har inte skrivit på några kontrakt än. Men ska snart göra. Jag undrar hur mycket mitt ex har och säga till om. Eller familje rätten. För vi har gått där det va så det blev att det blev varannan vecka. Men nu blir det krångligt för han om vi ska fortsätta med varannan vecka. Kan man ha 2 dagis även om det för nog både för mig och han inte känns bra. Så vore det en bra lösning. För min och hans del. Jag
    Tycker då synd om min son. Som gör att jag inte vill flytta. Men nu har jag inget större val för lägenheten är uppsagd. Så jag måste flytta hur som helst. så jag mår dåligt det gnager i hela mig vad jag ska göra här näst.

• Svar på tråden flytta ifrån en kommun till en annan
  • Loi

Klart pappan har en del att säga till om ifall du flyttar barnet utan att han godkänner det

• Brumma

Pappan måste ju naturligtvis godkänna flytten...
    Jag förstår inte riktigt allt i din trådstart...
    Ni har haft varannan vecka men har det inte längre?

Vissa kommuner tillåter två förskolor, men jag tror inte det passar alla barn.
    Dessutom kan man sedan inte ha två skolor, så när barnet når skolåldern är det varannan helg umgänge för någon av er föräldrar som gäller.

Men visst kan DU flytta utan pappans tillåtelse - barnet kan ju bo heltid hos pappan så kan du ha vh umgänge med barnet?
    Kan du inte få ett annat boende i närheten av där du bor nu?
    Kan barnet bo hos pappan heltid tills du hittar ett boende i närheten igen för att gå tillbaka till varannan vecka?

Svar på tråden flytta ifrån en kommun till en annan