• Svar på tråden Vad tycker ni..
  • Queenie70

Jättebra namn om man tycker att ens barn är nån slags häftig accessoire, av typen fransig läderjacka eller t-shirt med vargar som ylar mot månen. Annars, not so much..

• Rosa rugosa

Kan vara okej till en hund men knappt. Gillar absolut inte till ett barn, tänker att föräldrarna måste ha hemsk smak tyvärr.

• hernameispekka
    popit skrev 2013-06-23 17:41:08 följande:
    Snälla, inte på ett oskyldigt barn!!! Gråter
    kara84 skrev 2013-06-23 17:48:22 följande:
    Vedervärdigt tyvärr..z:an gör det dessutom värre.

• pollydolly

Får jag vara fräck och ställa en egen fråga:
    Vad tycker ni om namnet Levis?

En bekant ska nämligen döpa sitt barn (i magen just nu) till detta....
    Jag tycker som jag tycker med diesel/diezel

• Duckan

Namnet Levi tycker jag är jättefint, men Levis blir knasigt.

• fluu

Levis(eller Levi) är ju ett etablerat bibliskt och klassiskt namn som finns över hela världen så det är inte alls som Disel för mig som inte är ett människonamn imo.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Dixie
    pollydolly skrev 2013-06-25 01:46:29 följande:
    Får jag vara fräck och ställa en egen fråga: Vad tycker ni om namnet Levis? En bekant ska nämligen döpa sitt barn (i magen just nu) till detta.... Jag tycker som jag tycker med diesel/diezel

Levi är fint, blir ju lite konstig med Levis, det är ju som att döpa någon till Antons.....
  • pollydolly

Fluu: det visste jag ej. Tänker bara på klädesmärket. Antar att min allmänbildning brister här.

• Rosa rugosa

Enligt svenskanamn är Levi ett hebreiskt namn medan Levis är latin och betyder lätt. Gillar inte något av namnen men tycker de är betydligt bättre än Diezel. Får inte lika många förutfattade tankar om föräldrarna

• stinamaria

Min sons kompis heter Dizel. Det passar honom väldigt bra och jag gillar namnet :)

Svar på tråden Vad tycker ni..