• uanpire

STORA OMRÖSTNING - Hur blev dina bröst efter graviditet/amning?

Jag är 30+ gravid med mitt första barn. Mina bröst har blivit fylligare och mycket snyggare. Vill så gärna att de stannar så även efter graviditeten och amning. Och helst vill inte att de bli hängiga. Men är det ens möjligt?

Tycker det vore intressant med en stor omröstning och se om ålder spelar roll när det gäller förändringar i brösten. Ålder i omrösningen är när ni var gravida och ammade.

Vill ha svar från er som inte ändrat jättemycket vikt förre och efter graviditet/amning.
    Tack på förhand!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden STORA OMRÖSTNING - Hur blev dina bröst efter graviditet/amning?
  • Emilie82

Jag svarade lika stora men hängigare, men de har egentligen inte blivit hängiga utan bara mjukare. Hade 70C innan och det har jag nu två år efter förlossningen också. Första halvåret av amningen var de däremot större. Förr i tiden var de ganska hårda i konsistensen och runda upptill men nu är de mjuka och inte så fylliga i övre delen. Men jag har inte fått något veck under dem så jag tycker ändå att de har hållt sig rätt bra på plats. Var 28 när jag fick barn.

• Mamori
    Äppelpaj80 skrev 2013-06-26 19:28:15 följande:
    Vore intressant att se dessa kvinnor vars bröst inte alls förändrats under graviditeten. Har nämligen inte stött på någon. Däremot stött på en del som inte minns hur de såg ut innan de blev gravida.
    Menar dock inte nu att alla får fula bröst, absolut inte. Men aldrig sett någon som fått finare än vad de hade innan de fick barn. Men de existerar säkert. Hur som helst är det väl bra om folk är nöjda med hur de ser ut.
    Mina bröst ser precis likadana ut nu, vare sig bättre eller sämre Hade B-kupa både före, under och efter så de är ju rätt små. Tror inte att man får posta upp bröstbilder här egentligen så jag lägger upp en som är lite halvdold men man ändå förhoppningsvis ser tillräckligt.

• uanpire

fina! ni får gärna posta före och efter bilder om ni vill! Det kanske är så att om man inte få mycket större under graviditeten och amning kanske de inte blir hängigare. Det är väl logiskt.

• Treanpåg

I min bekantskapskrets är det vi som ammat mer än ett par månader som behållt brösten bäst. Jag inbillar mig att det beror på tiden brösten har på sig att växa och krympa. De bland mina vänner som slutat amma efter ett par veckor har tomma påsar som hänger:/

• uanpire
    Treanpåg skrev 2013-07-12 22:27:53 följande:
    I min bekantskapskrets är det vi som ammat mer än ett par månader som behållt brösten bäst. Jag inbillar mig att det beror på tiden brösten har på sig att växa och krympa. De bland mina vänner som slutat amma efter ett par veckor har tomma påsar som hänger:/
    intressant. hur länge har ni ammat?
  • Anonym (Red and green)
    Äppelpaj80 skrev 2013-06-26 19:28:15 följande:

Vore intressant att se dessa kvinnor vars bröst inte alls förändrats under graviditeten. Har nämligen inte stött på någon. Däremot stött på en del som inte minns hur de såg ut innan de blev gravida.
    Menar dock inte nu att alla får fula bröst, absolut inte. Men aldrig sett någon som fått finare än vad de hade innan de fick barn. Men de existerar säkert. Hur som helst är det väl bra om folk är nöjda med hur de ser ut.

Mina är fastare än innan. Jag har fött tre barn och ammat jättelänge, ca 6 år totalt utan länge avbrott eftersom barnen kom tätt. 

Mina bröst var inte särskilt fasta innan graviditeterna och jag gick i tankar på ett lyft (gick till och med på två konsultationer). Beslutade mig för att avvakta till efter graviditet eftersom jag förväntade mig att de skulle bli sämre.

Det som hände genom amningen var dock att vårtgårdarna drog ihop sig när bröstvårtorna ändrade form från att ha varit helt platta till att stå ut.Vårtgårdarna minskade därav i storlek vilket resulterade i att brösten ser fastare ut som helhet. Storleksmässigt ingen skillnad från innan. 

Var dessutom strax innan och efter 40 när jag fick mina barn. Numera ser jag inte någon anledning till att operera dem längre. 

• Anonym (Red and green)
    Treanpåg skrev 2013-07-12 22:27:53 följande:

Tror också att detta kan vara en del av hemligheten! Jag har långtidsammat alla mina och fått tre barn, yngsta ammade jag till han fyllt 3. Hade då ammat i sex års tid totalt. Fasade ut amningen extreeeeeeemt långsamt under väldigt lång tid. 

Brösten är fastare än innan som jag skrev i inlägget innan. 

• Anonym (Samma)

Jag har små fasta bröst som sett likadana ut före amning som efter. Men utfyllnaden som gravid och ammande fick jag inte behålla. Fick barn nr 2 vid 35. Nu är jag 41 och har fortfarande små och fasta. Är gravid igen och får se hur det blir efter denna gång men ser positivt på framtiden:)

• Anonym (Sara)
    Mamori skrev 2013-06-23 23:39:36 följande:

Du borde ha gjort olika alternativ för de som ammade och inte, jag tror att det är stor skillnad. Jag tog piller direkt efter förlossningen som gjorde att mjölken aldrig rann till och mina bröst är som innan graviditeten, fasta och fina Tror inte att de hade varit det om jag hade ammat, då hade de nog svällt upp till mycket större och sedan blivit hängiga då mjölken försvann efter amningen. Jag hade också på mig en tight sportbh första två månaderna efter förlossningen.

Varför tar man såna piller? Nyfiken bara:)

Och för att svara på frågan ..Jag ammade första barnet ett år , var 18 när jag fick henne , brösten var tyvärr katastrof efteråt .. jag fixade dom första gången när jag var 20.
    Barn nummer två och tre har jag ammat länge , ammar fortfarande nummer tre som är 2 år, nu är jag 36. Gjorde om brösten mellan nummer 2 och 3 , då hängde de en del trots implantat. 

Och nu märker jag också att de sitter längre ner igen .. gjorde om dom ett år innan jag blev gravid med tredje , hade jag vetat att jag skulle bli gravid igen så pass snart efteråt hade jag väntat. 

Och ja det är nog skillnad om man inte ammar kan jag tänka mig. Det är nog mest amningen som gör att de hänger och /eller blir mindre? Hade iförsej en kompis som inte ammade alls och som fick väldigt hängiga bröst efteråt , hon hade silikon innan och nu har hon gjort lyft + bytt implantat efteråt .

• Anonym (f)

Inte hängigare eller mindre, men mindre utfyllda. Lösare konsistens.

• Räkan77

Tror mycket handlar om hur elastisk huden är vilket man inte kan påverka speciellt mycket. 

Jag är snart 50 och har knappt några rynkor så min hud verkar vara rätt så elastisk (även om jag märker att den börjar bli slappare). Så antar att det är därför mina bröst inte förändrades. 

Svar på tråden STORA OMRÖSTNING - Hur blev dina bröst efter graviditet/amning?