Mamori skrev 2013-06-23 23:39:36 följande:
Du borde ha gjort olika alternativ för de som ammade och inte, jag tror att det är stor skillnad. Jag tog piller direkt efter förlossningen som gjorde att mjölken aldrig rann till och mina bröst är som innan graviditeten, fasta och fina
Tror inte att de hade varit det om jag hade ammat, då hade de nog svällt upp till mycket större och sedan blivit hängiga då mjölken försvann efter amningen. Jag hade också på mig en tight sportbh första två månaderna efter förlossningen.
Varför tar man såna piller? Nyfiken bara:)
Och för att svara på frågan ..Jag ammade första barnet ett år , var 18 när jag fick henne , brösten var tyvärr katastrof efteråt .. jag fixade dom första gången när jag var 20.
Barn nummer två och tre har jag ammat länge , ammar fortfarande nummer tre som är 2 år, nu är jag 36. Gjorde om brösten mellan nummer 2 och 3 , då hängde de en del trots implantat.
Och nu märker jag också att de sitter längre ner igen .. gjorde om dom ett år innan jag blev gravid med tredje , hade jag vetat att jag skulle bli gravid igen så pass snart efteråt hade jag väntat.
Och ja det är nog skillnad om man inte ammar kan jag tänka mig. Det är nog mest amningen som gör att de hänger och /eller blir mindre? Hade iförsej en kompis som inte ammade alls och som fick väldigt hängiga bröst efteråt , hon hade silikon innan och nu har hon gjort lyft + bytt implantat efteråt .