• Skattkistan

Blöjor på flygresan

Hej! Vi ska åka till Grekland med vår lille kille i sommar och min undran är hur ni andra har packat era blöjor? Är det ok att lägga dem i samma påse som vagnen ligger i? Vi reser med fritidsresor, och flyget är norwegian. Tack på förhand!

• Svar på tråden Blöjor på flygresan
  • Mosaik

Vet inte om det är okej egentligen men vi har haft ett litet paket blöjor under vagnen när vi åkt, syns ju inte när vagnen är ihopfälld och väger ju inte mer än vad vagnen kunde varierat i vikt, men vet som sagt inte hur det argumentet står sig i en kontroll. Annars packa dom i alla utrymmen som blir över i alla väskor :)

• Jimman

Vi la dom lösa i botten på alla resväskor , fick med oss många ! Sen finns det pampers att köpa i Grekland om man behöver

• chrissepisse

Jag har en kvadratisk, liten strandväska i plast med dragkedja. Den brukar jag checka in blöjor och ersättning/välling i på utresan och ha badkläder och fuktiga handdukar i på vägen hem. I eller under vagnen skulle också fungera. Eller så har en av er blöjorna som handbagage. Eller så öppnar du paketet och gör som Mosaik föreslår - sprider dem i packningen.

• Teodorra

Brukar stå att man inte får sampacka något med vagnarna men det har funkat två gånger för oss. Finns ju alltid en risk att ni får packa om...

• Skattkistan

Ja det var smart att sprida ut blöjorna i resväskan! Synd om man tar med ett paket och ska lägga i vagnen också säger dom att det inte är ok.... Vi ska bo i en liten by så jag vågar inte chansa på att det finns heller.. Tack snälla för era tips!

• Jimman

Blöjor är platta när dom är ny man får i många många på botten o ovanpå i väskan

• Zenobia

Du har 5kg extra i bagaget som är på barnet så du kanske får plats med blöjor i resväskorna förutom eran vikt då.

• Zenobia

sen om jag läser rätt 10kg i handbagage så då kan du proppa ner lite blöjor också

• mia maria

Jag brukar också sprida ut lösa blöjor en o en överst i packningen - på så vis får man lätt med sig ett paket, fördelat på 1-2 resväskor, plus några i handbagaget

• londonkarin

Vi brukar köpa dem på plats. Brukar finnas de flesta märken på större charter resmål.

Svar på tråden Blöjor på flygresan