• Rödhaken

Dölja graviditet - klädsel

Halloj. Som frågan lyder - hur klär man sig bäst för att det inte ska synas att man är gravid?

Då jag har ett missfall sedan tidigare vill jag vänta till RUL innan jag berättar på jobbet. Är nu i vecka 12 och har stora svårigheter att knäppa jeansen.

• Svar på tråden Dölja graviditet - klädsel
  • Thessalie

Smidigt nu med sommar då! Leggins och ballongklänning/ballongkjol som nyper åt just över magen och sedan vidgas, då syns inte magen som börjar puta. =) Jag hade också svårt att knäppa byxor redan från v. 12. Men man märker det mer själv än andra gör. Även luftiga linnen och tunikor som inte direkt sitter åt alls är ju en god vän om man vanligtvis klär sig i sådant också. Annars kan det nästan bli att om man börjar klä sig på ett helt nytt vis så reagerar fler än om man "går upp lite i vikt".

• sunnydays

Du kan ju alltid sätta en snodd i jeansen, eller köra med såndär mjuk grej man knäpper in i jeansen så magen får plats. Är i v 12 jag med och bor i klänningar nu mest.

• Rödhaken

Är en typisk jeans och t-shirttjej annars, men som tur är har jag varit tjänstledig ett tag, så det är mycket nya kollegor som inte kommer  reagera på ny klädstil. Tack för tipsen, är totalt ointresserad av "mode" och såna grejer... Tungan ute

• Thessalie

Ja, men en snodd i jeansen och lite längre, lösa t-shirts funkar ju också toppen =) Bara så man döljer att byxorna inte är helt knäppta ;)

• Juml001

Jag har inte heller berättat för alla och vill vänta ett tag, är nu i v 13 och får inte på mig mina vanliga jeans. Jag går med leginns och pösigt, kulan syns men jag kan lika gärna blivit tjock än gravid

Idag köpte jag byxor med resår och slappa längre t- shirts.

• Irlais

Jag har bl.a. av samma anledning som du inte velat säga något på jobbet tills RUL (en chef vet dock). Det har gått bra med vanliga kläder fram till nu, inget tight men kjol och blus typ,eller jeans med snodd och någon större och längre tröja + kavaj på.
    Men nu är jag i vecka 18 med RUL på fredag och magen är definitivt stor! Vet inte hur denna veckan ska gå :) satsar på klänningar som någon skrev ovan som har skärningen precis under bysten och sen går utåt, hoppas att det döljer tillräckligt. När jag sitter ner syns ju kulan ganska ordentligt dock och när jag går (klänningen åker ju in mot magen då)... så jag får gömma mig på min plats helt enkelt ;)

• sunnydays
    Irlais skrev 2013-06-25 10:29:49 följande:
    Jag har bl.a. av samma anledning som du inte velat säga något på jobbet tills RUL (en chef vet dock). Det har gått bra med vanliga kläder fram till nu, inget tight men kjol och blus typ,eller jeans med snodd och någon större och längre tröja + kavaj på.
    Men nu är jag i vecka 18 med RUL på fredag och magen är definitivt stor! Vet inte hur denna veckan ska gå :) satsar på klänningar som någon skrev ovan som har skärningen precis under bysten och sen går utåt, hoppas att det döljer tillräckligt. När jag sitter ner syns ju kulan ganska ordentligt dock och när jag går (klänningen åker ju in mot magen då)... så jag får gömma mig på min plats helt enkelt ;)
    Haha, kom och tänka på i Desperate housewives när hon som spelar Bree är gravid och alltid när magen syns så står hon med något i vägen för magen. Du får gå och bära på saker att ha ivägen :)
  • Irlais
    sunnydays skrev 2013-06-25 10:33:00 följande:
    Haha, kom och tänka på i Desperate housewives när hon som spelar Bree är gravid och alltid när magen syns så står hon med något i vägen för magen. Du får gå och bära på saker att ha ivägen :)
    Hahaha jag har faktiskt gjort så när jag gått in på möten, hållit dator/block framför magen :D
  • sunnydays
    Irlais skrev 2013-06-25 10:49:35 följande:
    Hahaha jag har faktiskt gjort så när jag gått in på möten, hållit dator/block framför magen :D
    Haha, vad roligt :) Funkar det då?
  • Rödhaken

Satt och räknade i kalendern, ser att jag inte har RUL förrän vecka 21! Är inte det väldigt sent?

• SuzR

Jag blev ganska svullen i början och hade bylsigare kläder på mig. Som om det hjälpte! När jag sa att jag var gravid hade folk redan spekulerat i det och var inte alls förvånade! Just sayin'!

• Irlais

Det är säkert så att en del har gissat, men så länge ingen säger något innan RUL så är det okej för mig :)

• Irlais

Jag kan nu efter semestern meddela att bara en person hade misstänkt något (och det kan lika gärna ha varit pga seaband och hysteriskt småätande som något annat), alla andra säger att det absolut inte syntes innan. Då var jag i vecka 19 (18+0) när dom såg mig sist, så det verkar som att kläderna funkade ganska bra i alla fall :) nu går det ju inte att dölja ens om jag hade velat!

Svar på tråden Dölja graviditet - klädsel