• BluppBlupp

Är det bara jag som reagerar över tv3:s dokumentär?

Någon som tittar/titta på Tv 3 Dokumentär nu kl 21.00? Bara jag som reagerar över LCHF föräldrarna? Blir ju riktigt förbannad

• Svar på tråden Är det bara jag som reagerar över tv3:s dokumentär?
  • Piia
    fluu skrev 2013-06-29 18:19:42 följande:
    Vad ska man göra då? Göra något man tror är dåligt för barnen?

Och vad menar du med udda kläder? Färgglada och lekvänliga kläder kanske...

Udda kläder för mig är en princessklänning på en kille, högklackat på en kille osv. Lite för extremt för min del.
  • fluu
    Piia skrev 2013-07-10 13:25:02 följande:

Udda kläder för mig är en princessklänning på en kille, högklackat på en kille osv. Lite för extremt för min del.
    För din del ja. Begränsa inte andra för det. Prinsessklänning.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Fanny b
    Tow2Mater skrev 2013-06-28 05:08:37 följande:
    Av vad du skriver, kanske de bedriver mera av vad som kallas "unschooling" och inte hemskolning ("home schooling").
    (Av vad andra skriver om hemskolning här ser man att kunskapen om vad hemskolning faktist handlar om är totalt obefintlig.)

Jag tror att det i detta fall handlade om just unchooling.
  • malzac

Nej, jag har nog ingen aning om vad varken homeschooling eller unschooling innebär, men nu blir jag nyfiken. Kan ni kanske utveckla lite?

• Piia
    fluu skrev 2013-07-10 17:41:58 följande:
    För din del ja. Begränsa inte andra för det. Prinsessklänning.
    Jag varken kan eller vill bestämma hur andra klär sina barn, men åsikter kan jag ha. 
  • fluu
    Piia skrev 2013-07-11 10:10:55 följande:
    Jag varken kan eller vill bestämma hur andra klär sina barn, men åsikter kan jag ha. 
    Ja,men de åsikterna blir lite som en begränsning för andra. Om den allmänna fördomen i samhället är att pojkar inte ska äta glass så är det väldigt många som inte kommer våga.
    Och sen kan man då fråga sig varför det skulle vara på det ena eller andra sättet. För att det alltid varit så?(vilket det inte har när det gäller kläder btw)
    Ja,då går det ju inte att ändra på det...
  • Piia
    fluu skrev 2013-07-11 19:07:51 följande:
    Ja,men de åsikterna blir lite som en begränsning för andra. Om den allmänna fördomen i samhället är att pojkar inte ska äta glass så är det väldigt många som inte kommer våga.
    Och sen kan man då fråga sig varför det skulle vara på det ena eller andra sättet. För att det alltid varit så?(vilket det inte har när det gäller kläder btw)
    Ja,då går det ju inte att ändra på det...
    Nej, inte om jag inte nämner det. Det är knappast något jag säger till om eller säger till barn att jag tycker att det är udda. Man behöver inte alltid skrika ut sina åsikter. Nej, självklart går det inte att ändra på det. För mig är en prinsessklänning en tjejklänning. Jättekonstigt. Drömmer
    Att sen jämföra klänningar med glass.. det är konstigt. För mig. 
  • fluu
    Piia skrev 2013-07-12 00:54:36 följande:
    Nej, inte om jag inte nämner det. Det är knappast något jag säger till om eller säger till barn att jag tycker att det är udda. Man behöver inte alltid skrika ut sina åsikter. Nej, självklart går det inte att ändra på det. För mig är en prinsessklänning en tjejklänning. Jättekonstigt. Drömmer
    Att sen jämföra klänningar med glass.. det är konstigt. För mig. 
    Inskränkt som sagt. Och vem skriker?
  • Piia
    fluu skrev 2013-07-12 07:49:25 följande:
    Inskränkt som sagt. Och vem skriker?

Nu menade jag inte att skrika ljudligt.. men att överdriva sitt utseende extremt (vilket man kan tolka olika) Så tycker jagatt man kan skrika ut sina åsikter. Läs inte så bokstavligt.

Inskränkt? Jaha det får du väl tycka :)
  • ViVäntarLois
    malzac skrev 2013-07-11 09:56:16 följande:
    Nej, jag har nog ingen aning om vad varken homeschooling eller unschooling innebär, men nu blir jag nyfiken. Kan ni kanske utveckla lite?
    Bloggen "Vilda barn" tycker jag har skrivit ganska bra om unschooling :)
    hostlycka.blogspot.se/

De här inläggen kan kanske vara bra:
    hostlycka.blogspot.se/2011/08/en-provocerande-men-kittlande-ide.html
    hostlycka.blogspot.se/2011/08/mer-om-unschooling.html
    hostlycka.blogspot.se/2012/02/att-lara-av-allt.html
    hostlycka.blogspot.se/2012/08/vad-unschooling-ar-och-inte-ar.html

Annars tycker jag att information om hemskolning och unschooling oftast hittas på engelska, det är ju betydligt mer vanligt och accepterat i tex USA.
  • Emmaelisabeth90

Grattis till er som kom in och ni som blev reserver håller jag tummarna för. Jag kom in som reserv på alla högskolor jag har ansökt. Får bara tacka ja till en skola, så har världens beslutångest.. En skola ligger jag som nummer 4 på reserv i högskoleprovet och betygen på plats 34. Det är högskolan i västervik. det är den skola som jag ligger bäst på i reserv. bör jag då tacka ja till denna och hur stor chans har jag egentligen?

• Emmaelisabeth90
    Emmaelisabeth90 skrev 2013-07-13 03:55:29 följande:
    Grattis till er som kom in och ni som blev reserver håller jag tummarna för. Jag kom in som reserv på alla högskolor jag har ansökt. Får bara tacka ja till en skola, så har världens beslutångest.. En skola ligger jag som nummer 4 på reserv i högskoleprovet och betygen på plats 34. Det är högskolan i västervik. det är den skola som jag ligger bäst på i reserv. bör jag då tacka ja till denna och hur stor chans har jag egentligen?
    obs.. skrev i fel tråd :O
Svar på tråden Är det bara jag som reagerar över tv3:s dokumentär?