• Anonym (kladd)

Hur hanterar ni allt kladd efter sex?

Jag tycker sex efteråt blir så himla kladdigt. Det känns som att det rinner ur mig hela natten efteråt och ibland på morgonen också. Vi har kört med kondom i flera år och det är så himla smidigt, men nu vill vi ha barn så då är det ju utan kondom som gäller. Jag brukar köra med en binda eller trosskydd efteråt men det känns inte särskilt kul egentligen.

Hur gör alla andra? Man ser ju på filmer om folk som har sex spontant någonstans och sen drar på sig kläderna och går vidare som inget hänt, det skulle jag inte fixa, skulle känna mig så kladdig och äcklig. 

• Svar på tråden Hur hanterar ni allt kladd efter sex?
  • Anonym (Hehe 2)
    En manlig man skrev 2021-10-28 19:30:01 följande:
    Beror väl på om man har mycket försats dom sipprar ut och även på hur bra kontroll mannen har på sin utlösning.
    Och på spermiekvaliten. Cool
  • En manlig man
    Anonym (Hehe 2) skrev 2021-10-28 19:45:33 följande:

Och på spermiekvaliten.

Ja, och kvaliteten på kvinnans ägg
  • Anonym (Ajdå ..)

Förstas innehåller ingen sperma ... men man kan ju råka läcka lite "äkta vara" innan man hinner dra ut.
    Kvaliteten - inget problem skulle jag tro. Bet i första försöket med två olika mammor. 
    Den ena påstod sig bli gravid bara man vädrade kallingarna ..... var inte riktigt sant, hahaha

• Anonym (Hittepå)

Och på spermiekvaliten.

He he...
  • Anonym (Leila)

Prova menskopp då det kan hjälpa till vid själva befruktningen som jag läst + du slipper sperma som blöter ner där du ligger..

• Anonym (Hittepå)
    En manlig man skrev 2021-10-28 19:50:26 följande:

Ja, och kvaliteten på kvinnans ägg

Eh......eller så har hon inte ÄL då.....Har du inte haft biologi?

Men det är klart att det är något som är "dåligt" med kvinnan. Kvinnor består mest av dåliga kvaliteter tydligen.
  • Guldnovan
    Anonym (Leila) skrev 2021-10-28 20:44:48 följande:

Prova menskopp då det kan hjälpa till vid själva befruktningen som jag läst + du slipper sperma som blöter ner där du ligger..

Hur? En menskopp är ju som ett mindre men djupare pessar.
  • Anonym (Fia)

Och på spermiekvaliten.

Hahaha så jävla bra kommentar till nick En Bitter Man så det är inte sant!
  • Anonym (Hittepå)
    En manlig man skrev 2021-10-28 21:00:46 följande:

Men någon skrev något om spermiekvalitet och då skrev jag om äggen bara för att lyfta fram ytterligare en orsak.

Men det räckte tydligen för stt offerkoftan skulle åka på.

Stackars din man som har en så labil kvinna. Eller har du en man?

Självklart är jag en labil offerkofta. Du har så rätt i det du skriver. Det är dåliga ägg som är anledningen till att kvinnor inte blir gravida varje dag.

Menstruationscykler är en myt.
  • Anonym (Leila)
    Guldnovan skrev 2021-10-28 20:48:43 följande:

Hur? En menskopp är ju som ett mindre men djupare pessar.

Vad menar du med hur? Hur det kan hjälpa till vid befruktning eller slippa kladdet?
  • Guldnovan
    Anonym (Leila) skrev 2021-10-28 21:56:49 följande:

Vad menar du med hur? Hur det kan hjälpa till vid befruktning eller slippa kladdet?

Både och. Jag har använt menskopp men förstår inte hur du menar nu.
  • Guldnovan
    Guldnovan skrev 2021-10-28 22:54:36 följande:

Aha...man stoppar in den efter?
  • Anonym (Hue)

Jag går och kissar eller duschar direkt efter, då kommer det ut lite.

Sen sätter jag i en tampong helt enkelt! Den får sitta några timmar. Har jag sex på kvällen eller natten tar jag ut den på morgonen.

Såg att någon föreslog menskopp, det ska jag testa!

• Anonym (Leila)
    Guldnovan skrev 2021-10-28 22:54:36 följande:

Jag har inte använt en men har tänkt att prova efter jag läst om att man kan stoppa in den efter sex så det blir kvar däruppe och större chans att du blir gravid.

Vaf jag har läst skall det därmed också förhindra stt det rinner ut under natten. På morgonen ska man ta up koppen.

Hoppas jag förklarat mig bättre :)
  • Guldnovan
    Anonym (Leila) skrev 2021-10-28 23:08:56 följande:

Jag har inte använt en men har tänkt att prova efter jag läst om att man kan stoppa in den efter sex så det blir kvar däruppe och större chans att du blir gravid.

Vaf jag har läst skall det därmed också förhindra stt det rinner ut under natten. På morgonen ska man ta up koppen.

Hoppas jag förklarat mig bättre :)

Hm...jag har använt menskopp som det är tänkt.

Ärligt tror jag inte ett dugg på det andra men det är jag det. Att samla upp sperman för att tömma på morgonen tror jag öht inte alls på. Jag har aldrig haft nåt problem med sperman och det är ju inte några mängder direkt så det blir nåt att tömma. Men var och en gör som den vill. Tampong verkar tveksamt eftersom det inte är så bra att ha en halvtorr tampong i sig. Men det finns väl någon som gör så oxå.
  • Anonym (Leila)
    Guldnovan skrev 2021-10-29 00:24:55 följande:

Hm...jag har använt menskopp som det är tänkt.

Ärligt tror jag inte ett dugg på det andra men det är jag det. Att samla upp sperman för att tömma på morgonen tror jag öht inte alls på. Jag har aldrig haft nåt problem med sperman och det är ju inte några mängder direkt så det blir nåt att tömma. Men var och en gör som den vill. Tampong verkar tveksamt eftersom det inte är så bra att ha en halvtorr tampong i sig. Men det finns väl någon som gör så oxå.

Jag vet inte vad en "expert" skulle säga, men jag gissar att en tampong inte är att välja om man vill bli gravid eftersom de är absorberande.

Jag har själv inte provat utan bara läst om det och har själv beställt en menskopp i syfte att bli gravid.

Så efter vi haft sex ska jag på något smidigt sätt försöka sätta in koppen så får den sitta över natten eller några timmar.
  • Anonym (sexy)

Min första tjej gillade att jag kom i henne men när vi hade sex på kvällen ville hon helst inte att jag kom på hennes buske för det var så tidskrävande att torka håret tort 

Svar på tråden Hur hanterar ni allt kladd efter sex?