Sex med jämna mellanrum
Jag har läst många trådar i just denna kategori. Precis som andra hade vi ett slit med sexlivet. Vi hade 2-3 ggr per kvartal. Någon frågade en gång i tiden att den intressanta frågan när man har sex så sällan är vad fick er att ha sex just då. Varför idag för första gången på två månader. För vår del var det nog en kombination av (i hennes ögon) tjat och att jag höll på att bli galen. Tjatet var jag som försökte diskutera vårt problem med sexlivet.
Sen läste jag om par som bestämt sig för att ha sex en gång per vecka vare sig de hade lust eller inte. Jag föreslog det och till min förvåning köpte min fru det. Det senaste kvartalet har vi alltså haft sex 8-10 ggr i jämförelse med 1-2 ggr tidigare. För mig känns det som hur ofta som helst, men det beror på den låga frekvensen tidigare.
Jag borde vara nöjd. Men...
Min fru visar ingen som helst lust. Jag hade hoppats att den skulle komma lite. Men nej. Hon vill egentligen inte göra något heller för att det skall bli skönare för henne. Hon får aldrig vaginala orgasmer. Vi har löst det med oralsex och klitoris-stimulering, men när jag försöker detta föser hon bort mig. Hon vill "bara" ha sex med mig. Allt detta gör att jag känner mig som en stor egoist eftersom jag inte fått gett henne en enda orgasm på hela denna tiden. Jag vill verkligen och vi har ordentligt med förspel, men hon säger kategoriskt nej till det vi båda vet ger henne orgasm.
I vardagen har hon blivit mer fysisk. Jag har alltid varit det. Den saker tycker jag känns bra.
Jag har frågat om hon tycker det är jobbigt med sex en gång i veckan, men det säger hon att hon inte gör. Hon är inte heller irriterad och verkar tycka att jag utnyttjar henne.
Jag tycker inte heller att jag utnyttjar, absolut inte. Det skulle jag inte kunna leva med. Då hade vi fått gått isär. Men jag har fått en ro i kroppen av att veta att det är max sju dagar tills vi ska ll ha sex igen, inte 7-8 veckor. Men jag skulle önska att hon tillät mig göra mer för henne i sängen.