• Anonym (jämna mellanrum)

Sex med jämna mellanrum

Jag har läst många trådar i just denna kategori. Precis som andra hade vi ett slit med sexlivet. Vi hade 2-3 ggr per kvartal. Någon frågade en gång i tiden att den intressanta frågan när man har sex så sällan är vad fick er att ha sex just då. Varför idag för första gången på två månader. För vår del var det nog en kombination av (i hennes ögon) tjat och att jag höll på att bli galen. Tjatet var jag som försökte diskutera vårt problem med sexlivet.

Sen läste jag om par som bestämt sig för att ha sex en gång per vecka vare sig de hade lust eller inte. Jag föreslog det och till min förvåning köpte min fru det. Det senaste kvartalet har vi alltså haft sex 8-10 ggr i jämförelse med 1-2 ggr tidigare. För mig känns det som hur ofta som helst, men det beror på den låga frekvensen tidigare.

Jag borde vara nöjd. Men...

Min fru visar ingen som helst lust. Jag hade hoppats att den skulle komma lite. Men nej. Hon vill egentligen inte göra något heller för att det skall bli skönare för henne. Hon får aldrig vaginala orgasmer. Vi har löst det med oralsex och klitoris-stimulering, men när jag försöker detta föser hon bort mig. Hon vill "bara" ha sex med mig. Allt detta gör att jag känner mig som en stor egoist eftersom jag inte fått gett henne en enda orgasm på hela denna tiden. Jag vill verkligen och vi har ordentligt med förspel, men hon säger kategoriskt nej till det vi båda vet ger henne orgasm.

I vardagen har hon blivit mer fysisk. Jag har alltid varit det. Den saker tycker jag känns bra.

Jag har frågat om hon tycker det är jobbigt med sex en gång i veckan, men det säger hon att hon inte gör. Hon är inte heller irriterad och verkar tycka att jag utnyttjar henne.

Jag tycker inte heller att jag utnyttjar, absolut inte. Det skulle jag inte kunna leva med. Då hade vi fått gått isär. Men jag har fått en ro i kroppen av att veta att det är max sju dagar tills vi ska ll ha sex igen, inte 7-8 veckor. Men jag skulle önska att hon tillät mig göra mer för henne i sängen.

• Svar på tråden Sex med jämna mellanrum
  • AlinaLo

Har du satt dig ner och pratat med henne om detta? Vad är hennes förklaring på varför hon inte engagerar sig och ej vill njuta av sexet?

• Anonym (tjej)

Men det är faktiskt inte vanligt att få vaginala orgasmer.

Jag är ganska så less på sextjat här hemma oxå. Han tjatar & kommer med pikar hela tiden. Det har gjort att jag är så trött på att höra talas om sex att jag hellre skulle vara ensam.
    Sexlusten är som bortblåst!
    Jag vet fan inte var jag ska hitta den igen heller. Och han fortsätter pressa mig.....

Anonym (tjej) skrev 2013-07-08 13:59:47 följande:
    Men det är faktiskt inte vanligt att få vaginala orgasmer.

Jag är ganska så less på sextjat här hemma oxå. Han tjatar & kommer med pikar hela tiden. Det har gjort att jag är så trött på att höra talas om sex att jag hellre skulle vara ensam.
    Sexlusten är som bortblåst!
    Jag vet fan inte var jag ska hitta den igen heller. Och han fortsätter pressa mig.....
    När du skriver tjat och pikar, vad exakt menar du då?
  • Anonym (tjej)
    Anonym (jämna mellanrum) skrev 2013-07-08 16:40:32 följande:
    När du skriver tjat och pikar, vad exakt menar du då?
    Ska vi ha sex ikväll? (fråga varannan kväll=tjat)
    Typ om jag pratar om nåt som inte alls har med sex att göra så svarar han så att det blir nåt sexuellt.
    Klämmer på brösten eller rumpan o stönar så fort jag går förbi...
    typ så ...

Jo, då förstår jag att det blir jobbigt. Verkligen.

Jag har med jämna mellanrum verkligen försökt diskutera med min fru hur vi ska komma ut på andra sidan av detta. Men visst är jag skyldig till tjat några gånger själv, men det är när frustrationen rinner ur öronen (typ 3 månader sen sex senast). Jag har försökt förklara att det inte är själva "knullet" jag är ute efter utan att sexuellt betyda något för henne. Sex är viktigt för mig och jag kände igen mig från en annan tråd med att jag känner mig viktig genom sex. Ingen kan säga att jag har fel där för det är hur jag känner. Andra har andra saker som får de att känna sig viktiga.

• Anonym (Samma)

Jodå, vi är många i samma sits. Kolla bara på Karls tråd i samma forumdel.

Har inga goda råd att ge men vi har haft sex 3 gånger på 1 år nu. Hon nämner liknande saker som "tjej" berättar om, att jag tjatar. Nämner det någon gång i månaden, men det räknas som tjat om det är jobbigt antar jag.

Hoppas ni får ordning på det! Parterapi kanske vore något?

Jo, det är många. Så många att jag börjar tvivla på de som kör 4-5 ggr per vecka. Skriver de bara det de önskar?

Jag tror jag läst alla trådar på detta forum om detta. Allt för att hitta små tips här och där. Den med regelbundet en gång i veckan tror jag lite på. Kroppen vill ha sin "Steady state" och om det är utan sexlust kommer kroppen sträva efter det. Håller man igång sexlivet kommer kroppen till slut vilja ha det, det är min tro (samt att jag hoppas så in i helvete att det är så).

Jag har pratat med henne om terapi/sexolog och hon ställde sig positiv, men jag har inte kommit dit ännu. Sen är det ju så att gör inte jag något så blir det inget.

• Anonym (Samma)
    Anonym (jämna mellanrum) skrev 2013-07-08 19:09:17 följande:
    Jag har pratat med henne om terapi/sexolog och hon ställde sig positiv, men jag har inte kommit dit ännu. Sen är det ju så att gör inte jag något så blir det inget.
    Så var det här hemma med. Och då blir det tyvärr väldigt svårt. Man bör ju helst vara två som ser det som ett problem.

Vi ser det båda som ett problem men nästa problem är att en av oss är handlingsförlamad i problemet.

Min fru ser varje försök från mig att ta upp problemet som tjat. Jag tror att om jag i min almanacka noterade ner hur ofta jag tar upp det, och sen frågar henne efter låt os säga tre månader hur ofta hon tror att jag tar upp det, då skulle resultatet bli en rejäl diff. Det skulle visa att jag kanske pratat om det 3-4 ggr på tre månader, men hon skulle ha upplevd det som flera ggr i veckan. Nu är ju den faktiska mängden ointressant då det är den upplevda som är viktig. Upplever hon ett försök i månaden till konstruktiv diskussion som tjat har jag förlorat i vilket fall.

Jag läste i en annan tråd om ett par som hade med jämna mellanrum, en gång i veckan. Han upplevde stress över att ha sex när hon inte ville. Han tog upp det och hon sa att han absolut inte skulle känna stress över det. Allt är helt ok med henne. Jag tog igen upp med min fru detta om huruvida hon känner inför detta en gång i veckan, och hon sa åter att det är helt ok. Jag tänkte att hon skulle utveckla lite, men det kom inget mer än "Det är helt ok".

Igår skulle vi haft sex, men det blev inget. Hon var helt som förlamad. Låg där i sängen och klappade lite försiktigt på mig. Jag försökte mjuka upp henne lite med massage och smekningar. Allt blev bara helt galet. Det kändes som hon led av att försöka ha sex med mig. Jag sa att vi hoppar över denna gång. Hon sa inte ett ord men så lättad ut.

Det är svårt att diskutera med någon som inte öppnar munnen.

• Anonym (Samma)

Nej det är ju det som är så förbaskat svårt. Två personer vill leva tillsammans. Men den ena vill kommunicera och den andra vill inte.

Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Jag tycker ni båda ska försöka få fart i det här med sexolog eller parterapi. Jag och min sambo kom aldrig så långt även fast vi båda sa att det var okej, och nu håller vi på att separera fast ingen av oss egentligen vill.

Det fungerar helt enkelt inte hur länge som helst. Någon måste ta tag i det, och båda måste vilja.

Svar på tråden Sex med jämna mellanrum