Uppgiven.. cysta vid äggledaren
Idag var jag och min sambo på första besöket hos gynekologen för utredning varför vi inte kunnat få barn.
Jag har haft oförklariga smärtor från och till ungefär varannan månad och vi har försökt bli med barn i 1 år utan att lyckas. Smärtorna berodde på en golfbollstor cysta som sitter vid höger äggledare som stoppar upp och försvårar chanserna att bli med barn. När smärtorna kommer spricker den cystan för att sedan byggas upp igen. Nu är det sommar stängt på vissa avdelningar på sjukhuset så vidare utveckling kommer inte bli förräns i höst då den ska kollas upp igen och sen antagligen opereras bort men vi ska fortsätta försöka som vanligt tills dess sa läkaren... Skulle den spricka och jag får svåra smärtor igen skulle jag åka in akut..
Jag känner mig så uppgiven och ledsen. Känns som om jag aldrig kommer bli gravid.. För att plussa på allt negativt så har jag världen sjukhusskräck och blir kallsvettig av att bara tänkas på att opereras, fast jag vet att det kanske är det som krävs.
Finns det någon mer där ute med liknande diagnos som lyckats bli gravid? Hur skedde din behandling? Hur lång tid tog det för dig? Finns det något ni tror eller vet om detta så svara gärna, alla svar är uppskattade.