• Sverigeälskare

Är hon en bättre mamma en mig?

Jag mår jätte dåligt! Jag har en son på två år tillsammans med mitt ex (E). Jag var bara 18år när vi fick honom och ett år senare träffade han en annan (låt oss kala henne för A). När han träffade henne så ville HENNES kille FIlip träffa mig och prata med det. (Dem hade en dotter Tove på tre år) Vi blev förälskade och idag lever E och A tillsammans och jag och Filip (As ex) Nu väntar vi en liten bebis som kommer till höst. 

Ska hon få ge han godis om inte jag får ge henne glass?
    Jag har varit väldigt  rak på sak med mitt E att vi ska ha delad vårdnad och att vi ska köra varanan vecka både på Neo och Tove. För någon månad sen åkte jag och Tove ut och köpte glass i en kiosk på en söndag. På kvällen åkte hon hem till E och A och då ringer A mig klocka halv 12 på natten när vi lagt oss och skäller på mig och säger att glass äter man inte på söndagar utan på lördagar. Filip som är komflikt rädd ville inte lägga sig i. Två dagar senare kom Neo hem till oss och berättade att han hade ont i magen. Jag fråga varför och då hade hon get han godis på dagen. Neo äter så mycket så han får ont i magen. Så man måste sätta gränser till honom. Då ringer jag A och frågar varför hon ger Neo godis på en måndag om inte jag får ge Tove glass en söndag? och varför hon inte höll koll på hur mycket han åt? Då säger hon bara "jag har inte tid nu" och lägger på, Jag ringer då till E och frågar varför han låtit A ge Neo så mycket godis? Han säger då att det inte var hela världen och att hans magknipp snart släpper. 

Ska hon klaga över jeans i två dagar när hon skickar hem min son i blöta badbyxor?
    En vecka senare så ringer hon och skäller på Filip för att han tagit på Tove jeans som hon använt dagen innan. Enligt mig kan man ha samma byxor två dagar i rad om dem inte är smutsiga? Filip reagerar då och säger att dem inte var smutiga och att om hon har problem med Tove oavsätt om det gäller glass eller jeans så ska hon ta de med honom och inte med mig. Samma dag på kvällen ska jag hämta Neo hos dem. Då fryser han hela bilresan hem och när vi kommer hem ser jag att han är helt blöt i byxorna. Då har dem satt på han kläder när han badat i barnpool med blöta badbyxor. Är inte det hemskare än att ha jeans två dagar i rad?

Igår tog det hela priset. A ringer och skriker på mig säger att hon är trött på att jag alltid gör fel och att jag nog är världens sämsta mamma. Hon slänger ifrån sig telefonen och E tar den. Han säger då att Tove inte längre får vara hos oss och att om Filip vill träffa henne så måste han göra det själv?! Vad har jag gjort som gör mig till en sån hemsk mamma? Blir så arg på dem så jag spriker. Älskar Tove hon är som en dotter för mig även om hon inte är det. Kan inte förstå varför dem gör så här!

• Svar på tråden Är hon en bättre mamma en mig?
  • Flickan och kråkan

Nej, hon är inte en bättre mamma än dig. Det alla inblandade vuxna behöver göra är att släppa fokus på er själva, för det handlar inte om er, och koncentrera er på barnen och att de har det bra trots att de skickas framochtillbaka mellan familjer. Det handlar självklart inte om glass en söndag eller ett par använda jeans på förskolan. Se till att söka samtalshjälp. Brukar finnas genom kommunen eller landstinget. Prata med BVC. Se till att få neutral hjälp på en gång är mitt tips.

• EliasMamma90

Låter som en jobbig svartsjuke/avund drama. Nu vet man ju aldrig hela storyn eller hur andra parter uppfattat situationen, men om detta "är allt" så har hon ingen rätt att neka pappan umgänge, kontakta en jurist och familjerätten om hon är seriös. Annars tycker jag att ni ska ses alla fyra och prata igenom vad som händer, man kan inte låta sina känslor gå ut över barnen på detta sätt. Stå på dig!

• Pinkii

Huff, jeg føler med deg.. Det har ingenting med deg og gjøre. Men hennes sjalu si. Kanskje det ikke var så lett for henne at du ble sammen med hennes ex?

Men det er HENNES problem, ikke ditt. Og hun lar det gå utover barnet... Synd 

• Zayco

Vad dom gör med barnen på sin umgängestid är deras ensak, vad ni gör på eran tid är eran ensak.Sluta lägg er i tycker jag. Om du vill ge godis, så är de inget hon kan fya dig för och vice versa.

Svar på tråden Är hon en bättre mamma en mig?