• Zingorina

Det här med bil.....l

Vi kommer vara fyra barn och två vuxna varannan vecka i sommar. pojkvännen har en vanlig bil.... Alltså får vi inte plats. Hyra storbil kostar skjortan. Så vi får hyra en liten till och köra med två. Tycker det är helt horribelt att det skall vara billigare...... Hur löser ni andra bilfrågan? Till hösten kommer vi vara mina två pojkar (11 och 14) varannan vecka och pojkvännens pojkar (5 och 7 år) två av fyra helger. Så en till två helger i månaden är vi fyra killar...... Vi bor visserligen centralt och jag har ingen bil utan cyklar med mina killar överallt. Pojkvännen bor 8 km rakt ut i tjotahejti ;) (alltså ingen bussförbindelse) Men ibland vill man ju liksom förflytta sig något längre gemensamt......

• Svar på tråden Det här med bil.....l
  • Zingorina

Jo, det är en tanke som slog oss innan när vi hade alla fyra killarna varannan vecka. Men nu när det blir ändring på det så känns storbil lite onödigt dyr...... Varannan vecka är vi ju bara två vuxna samt vardagarna max två killar.....

• skogsvitter

Jag skulle ändå byta till en större bil i ert läge, det är en stor fördel på väldigt många sätt. Det brukar lätt bli så att kompisar börjar vilja följa med på saker och ting dessutom. Plus att det lika gärna kan ändras så att ni har dem oftare igen.

• Sisisisi

Honda har ju en sexsitsig bil, borde inte kännas särskilt mycket större än en vanlig kombi.

• MoonFlight

Dacia Lodgy. 7 sitsig och billig beroende på utrustning men våran är full utrustad med dragkrok och vi gav 155.000 för våran diesel. Väldigt nöjda med bilen och billig skatt.

Svar på tråden Det här med bil.....l