• Salam B

Billigare kött till mitt barn!!

Varför kostar kött så mycke pengar? Jag vill att mitt barn ska äta mer riktig mat och inte en massa ekologiska grönsaker som inte ger den näring som behövs men är dyrt. Jag tror att staten lurar oss genom att göra kött dyrt. Det borde vara billigt.

• Svar på tråden Billigare kött till mitt barn!!
  • Mineralvatten
    Salam B skrev 2013-06-29 20:33:36 följande:

Hur klarade sig barnen på 1800talet då det inte fanns någon skolsköterska då? Tydligen var mammut kött bra eftersom dom levde. Synd att dom åt upp alla jag tror det hade varit gott.
    Mitt barn mår jätte bra och vill bara ha kött.  Mineraler kan man väl få om man dricker mineralvatten?!?
    haha okej you got me, kul skämt haha.
    jag menar inge kan väl vara så korkad.
  • Salam B
    Mineralvatten skrev 2013-06-29 20:57:31 följande:
    haha okej you got me, kul skämt haha.
    jag menar inge kan väl vara så korkad.

Nu sårar du mina känslor. Jag vill ju bara äta kött... snyft
  • Mineralvatten
    Salam B skrev 2013-06-29 22:08:25 följande:

Nu sårar du mina känslor. Jag vill ju bara äta kött... snyft
    äh lägg av du försöker bara göra dig till och spela dum.
  • Biffus
    Salam B skrev 2013-06-28 15:52:29 följande:
    Man blir inte mätt av grönsaker. Bättre att djur äter grönsaker så att det blir kött.

Ät 10 kg spenat så får vi se hur hungrig du är.
  • Morningglory
    Mineralvatten skrev 2013-06-29 19:11:21 följande:
    har du kollat medellivslängden för 1800-talet...och hur vet du att man endast åt kött då? jävlar alltså, du var alltså uppvuxen då och är ändå med oss idag...ring till guiness rekordbok.
    Är det vetenskapligt bevisat att det är grönsakerna som höjer livslängden? Din IQ är förbryllande.
  • Biffus
    Morningglory skrev 2013-06-30 08:09:55 följande:
    Är det vetenskapligt bevisat att det är grönsakerna som höjer livslängden? Din IQ är förbryllande.

Det är bevisat att kött orsakar cancer. Cancer har en tendens att leda till en för tidig död.
  • My opinion
    Salam B skrev 2013-06-29 09:37:40 följande:
    Det är väl bättre att ta upp oljan än att låta den ligga kvar i marken. Olja är ju skapat av naturen så det måste ju vara möljö vänligt.

Ok, du tillhör den kategorin, allt som finns i naturen är hälsosamt. Samma princip som alla dessa "bara naturliga ingredienser" som om det automatiskt innebär hälsosamt, ät flugsvamp så ser man att det inte stämmer. Arsenik, uran är ju också naturliga. Jag vet inte om det du skriver beror på skolans oförmåga att lära ut naturvetenskap eller om det beror på att du skämtar men att det inte riktigt går fram. Jag hoppas på det senare men fruktar att det kan vara det förra.
  • Salam B
    My opinion skrev 2013-06-30 20:43:16 följande:

Ok, du tillhör den kategorin, allt som finns i naturen är hälsosamt. Samma princip som alla dessa "bara naturliga ingredienser" som om det automatiskt innebär hälsosamt, ät flugsvamp så ser man att det inte stämmer. Arsenik, uran är ju också naturliga. Jag vet inte om det du skriver beror på skolans oförmåga att lära ut naturvetenskap eller om det beror på att du skämtar men att det inte riktigt går fram. Jag hoppas på det senare men fruktar att det kan vara det förra.

Man ska ju inte äta oljan. Den ska ju bli bensin.
  • Kattungen
    Salam B skrev 2013-06-29 19:16:30 följande:

Jag har läst på internet. Klart jag inte är så gammal heller. dom åt bufflar och mammutar och andra djur.
    De åt mammut på 1800-talet?
  • Salam B
    Kattungen skrev 2013-07-01 08:30:56 följande:
    De åt mammut på 1800-talet?

Det är därför dom inte finns nu. Samma med sabel tandade tigrar och mysk oxar
  • Kattungen
    Salam B skrev 2013-07-01 10:03:23 följande:

Det är därför dom inte finns nu. Samma med sabel tandade tigrar och mysk oxar
    Ah. Jag förstår.
  • Salam B

Nä nu känner jag att det är dags att ärkänna nåt. Alla ni tyckare, ni som gillar tryckare, ni besserwissar, ni besserwisser med god avsikt, ni kloka, ni inte så kloka, och till och med ni hatare.

Tack för all argumentation. Jag är nu en omvänd man som helt slutat äta kött nu. Ooh va mycket bättre jag mår. Jag hade inte klarat det utan er! Puss och kram

• matjohan

Hej hej!

Jag fick höra om ett företag som säljer riktigt bra mat till restaurangers inköpspris. Gourmetli heter de! Jag köpte kobebiff, eller wagyukött, för 209 kr/kg. Helt fantastiskt fint och gott kött! Jag tror att de är relativt nystartade men har kommit igång med en hemsida: 212.16.186.107

Pålitliga och trevliga är de!

Svar på tråden Billigare kött till mitt barn!!