Fru Kask skrev 2013-07-04 15:27:38 följande:
Jag funderar på varför ni är så fientligt inställda till TS (så till den milda grad att ni tagit er till Familjeliv för att argumentera) Är ni oroliga att ni skall RÅKA gå in och titta på hennes bilder och RÅKA se några likheter med ert eget barn. För jag antar att ni inte vet era egna barns nummer.... Annars är det väl bara att skita i att läsa tråden?!Fullt naturligt att vilja veta så mycket som möjligt om sitt barn tycker jag. Även fullt naturligt att vilja se ett babyfoto på donatorn för att kunna se drag som man känner igen. Med denna inställning till donatorn så vet jag inte hur era barn skall våga ställa frågor på hemmaplan. Efter att ha läst en massa berättelser från vuxna och halvvuxna danska barn som tillkommit med hjälp av donator så vet jag att de flesta välkomnar att man är openminded som förälder och hjälper dem att söka info.
Jag förstår inte vad du menar med att vi tagit oss "till familjeliv för att argumentera".
Jag håller med dig om att man ska vara open minded som förälder, men är det inte upp till barnet att rota i vem donatorn är och om det eventuellt finns barn med samma donator? Tycker du inte att det är lite märkligt att det är föräldern som försöker skapa en relation till familjer med barn med samma donator, utan att barnet har något att säga till om?
Vi kommer naturligtvis stötta våra barn om de väljer att söka efter donatorn eller barn med samma donator, men vi kommer inte själva ta kontakt med Mammorna Svensson för att deras barn Kalle och Lisa har samma donator för att vi själva skulle tycka det var "lite spännande" att se vilka drag de barnen har gemensamt med våra, och på så vis avslöja för andra vilken donator som våra barn har, för det är inte upp till oss att sprida den informationen, det tycker inte vi i alla fall.