3 åring med kraftig pollenallergi, mediciner hjälper inte
Min son på 3 år har en kraftig pollenallergi, visade 5 på pricktest. Han är jättetät i näsan konstant dygnet runt nu under pollensäsongen. Han har testat Aerius men det hjälpte inte alls, sedan bytte vi till Clarityn men det hjälper inte det heller, får även nässpray, har testat två olika sorter men inga fungerar alls överhuvudtaget. Det enda som fungerar är ögondropparna. De besvär han har är kli i ögon, klia på huden med utslag, får kortison mot det och jättetät i näsan. Han sover oroligt på natten pga sin nästäppa och är jättetrött på dagen så han får sova middag i nästan 2 timmar för att orka. Att vara hemma går bra men åka och hälsa på andra barn och leka är svårt ibland då han själv säger att han vill hem. Har pratat med läkarna flera gånger men dom har inga fler mediciner att rekommendera då han har prövat det mesta. Jag tycker så otroligt synd om han, vad ska man göra? Är det någon här som har samma problem, har ni några tips på vad man kan göra? Jättetacksam för all hjälp jag kan få.