• Erzan89

Söker efter ensamstående föräldrar som också känner sig ensamma.

Hej!
    Är mitt uppe i en seperation från min dotters pappa. Är själv 23 år & min dotter är snart 7 månader gammal. Söker efter fler ensamstående föräldrar som gått igenom samma sak som jag kan prata med. Gråter & skrattar om vartannat & behöver tips & råd från er som klarat er igenom detta. Klarar jag detta? Har jag orken att hålla huvudet högt & inte bete mig lika illa som jag anser att han gör? Har jag kraft nog att gå igenom en flytt, seperation & samtidigt ta hand om det viktigaste jag har, nämligen min dotter? Jag är livrädd.

Jag är livrädd.
  • Svar på tråden Söker efter ensamstående föräldrar som också känner sig ensamma.
  • elinmaria87

Ni bor fortfarande tillsammans eller? Jag tror absolut att du har orken, det är helt galet hur mycket motivation ens egna barn ger en. Man klarar så mycket mer än man tror! Det som är absolut viktigast i slutändan är att DU mår bra, då kommer sin dotter också att må bra. Om du mår dåligt så känner hon av det.
    Jag tycker att du ska följa din magkänsla, om den säger att du mår bättre ensam så flytta och styr upp ditt egna liv!!
    Är inte i samma situation som dig men om du känner att du behöver någon att prata med så är det bara att inboxa mig! :) Kram

• Barbamama08

Jag är 25, har en dotter på snart 1,5 år. Seperade med sambon för ganska precis ett år sedan. Det är svårt och hårt att behöva vara helt ensam och inre kunna få avlastning. Men man grejar det.

Svar på tråden Söker efter ensamstående föräldrar som också känner sig ensamma.