• Emmaelisabeth90

    Någon som är tillsammans/gift med en med stor åldersskillnad?

    Är det jobbigt med stor åldersskillnad? Nackdelar? Fördelar? Jag är nämligen intresserad utav en som är 13 år äldre än mig. Jag fyller snart 23 och han är 36. Tycker på ett sätt att åldern inte har nån betydelse, men på ett sätt tycker jag det. 

    Hur stor åldersskillnad är det mellan dig och din partner? Hur stor skillnad "får" det vara mellan ett par tycker ni, som ni tycker är okej?

     

  • Svar på tråden Någon som är tillsammans/gift med en med stor åldersskillnad?
  • Mandali

    Blingbling: Det gick fantastiskt bra! Dom funkade bra ihop. Min pojkvän är bara fyra år yngre än min pappa, två år yngre än mamma. Men det gick som sagt väldigt bra. Vi passade även på att hälsa på ett kompispar som tyckte jättebra om honom.
    Jag som varit ett riktigt planerings-freak med full kontroll, VET att han är den rätta och vi vill ha barn ihop. Jag vill verkligen bli gravid inom ett till ett och ett halvt år. Magkänslan säger mig att det är helt rätt!

  • Blingbling

    Åh så gott att höra Mandali! Det är ju personen och personligheten som är det viktiga och vad det står för siffror i passet är ju av mindre betydelse Sedan kanske det bara är kul för dina föräldrar att de är i nästan samma ålder som din pojkvän, är man nästan i samma ålder har man ju ofta en hel del samtalsämnen att prata om och ofta samma referenser till saker som hänt bakåt i tiden, vilket gör det lättare att samtala med någon. Hehe, känner igen kontrollbiten så väl...man vill kunna styra, planera och veta ALLT som kommer att hända och kan man inte det så funderar man ut olika situationer som KAN uppstå - så man är beredd på dessa också....eller hur? I vissa lägen sköter sig allt så väldigt bra på egen hand (som det nu gjorde för dig i helgen) och då blir man ju nästan både chockad, förvånad och väldigt glad samtidigt...att det fixade sig utan att man behövde blanda sig i så mycket

  • vanilla

    Min man är 7 år äldre än jag, det är ingen stor åldersskillnad men när vi träffades då jag var 20 var det folk som höjde på ögonbrynen. Jag tycker att så länge man själv är bekväm med sin partner spelar inte ålder någon roll.

  • Zuzanne

    13 år mellan mig och min älskade. Inga konstigheter med det. Han och jag passar och åldern spelar ingen roll. Blev dessutom styvmamma i och med honom. Tror personlighet och mognadsgrad avgör om det funkar. Jag är mogen för min ålder så vi möts på mitten typ. Vi har i stort samma intressen och ingen av oss är intresserade av att festa. Mellan vuxna människor bryr jag mig inte om åldersskillnad, man väljer inte vem man blir kär i.

  • finflicka

    9 år, Jag är 20 år och han 29 år. Märks ingen större skillnad eller är några problem. Vi har varit tillsammans i ca 1 år och nyligen flyttat ihop :)

  • Mandali

    Blingbling: JAA... Jag har väl ett antal olika scenarios i huvudet hela tiden på hur vår närmsta tid kommer se ut.. î?
    Superskönt att det gick så bra, och det är säkert som du säger att de har mer gemensamma ämnen att prata om!!
    Nu ska vi bara fixa ett jobb till honom i min stad så han kan flytta hit î?

  • Blingbling
    Mandali skrev 2013-08-13 09:44:30 följande:
    Blingbling: JAA... Jag har väl ett antal olika scenarios i huvudet hela tiden på hur vår närmsta tid kommer se ut.. î? Superskönt att det gick så bra, och det är säkert som du säger att de har mer gemensamma ämnen att prata om!! Nu ska vi bara fixa ett jobb till honom i min stad så han kan flytta hit î?

    Kör hårt!
  • NikitaS

    Min pappa är 28 år äldre än min mamma :) Och dom har hängt ihop de senaste 25 åren.
    Själv har jag en sambo som är 10 år äldre, vi har aldrig haft några bekymmer (tillsammans 4 år)

  • Garbo

    Min kille ar 10 ar aldre an mig. Konstigt nog sa skiljer det exakt 10 ar pa mina foraldrar ocksa. Man kanske blir som dem trots allt! ;) Han ar 38, men alla verkar tro att han bara ar runt 30 eftersom han klar sig ungdomligt, inte har barn sen tidigare, haller pa med musik etc. Det enda ar val att vi har olika referensramar. Mycket musik, filmer etc. som han och hans vanner gillar kanner inte jag till eftersom jag bara var 6-7 ar nar de kom ut, sa han fattar ibland inte att jag inte kanner till samma grejer som han, men da brukar jag saga att det kan han ju inte forvanta sig nar han tanker pa vilken alder jag var da! Det andra ar val att jag tycker det kanns sorgligt att tanka att man kanske blir ensam sen pa alderns host da partnern kommer aldras mycket tidigare, men den lycka jag kanner med honom nu gor att jag bortser fran allt detta!

Svar på tråden Någon som är tillsammans/gift med en med stor åldersskillnad?