Någon mer som tar pergotime för o bli gravid med andra barnet?
HejI februari 2010 fick vi vår dotter, det tog sig direkt på första försöket. Men sen i juni 2011 har vi försökt få ett syskon. Det har varit desto värre...
Jag har väldigt långa och oregelbundna cykler. När vi försökt ca 4 månader (men på dom 4 månaderna hade vi kanske 2 försök eftersom mensen kom så sällan), så uteblev mensen helt. Ringde till gyn jag vet inte hur många gånger o bad om o få hjälp o få igång den, men jag va tvungen att vänta tills den varit borta i 6 månader. Och det va den. Då blev det ett besök till gyn. Jag fick tre kurer med primolut nor utskrivet. Åt detta i tre månader så mensen kom igång. Ytterligare tre månader senare blev jag gravid, efter 16 månaders försök! Jag va överlycklig!! Men i 5:e månaden slutade det väldigt olyckligt.... den 19 dec förra året gjorde jag en abort, pga att läkaren hittade en stor hjärnmissbildning på vårt foster. Flera läkare, både i Växjö och i Lund konstaterade detsamma, barnet skulle inte få ett värdigt liv utanför magen (om det ens skulle klara sig så länge). Så valet va inte svårt. Men att göra det, va HEMSKT! Har mått fruktansvärt dåligt över detta. Men det enda som kan få en på benen igen va att återigen bli gravid. 5 månader efter aborten hade jag kontakt med gyn igen. Då för att jag en månad upptäckt att jag inte fick nån ägglossning (med hjälp av ägglossningstest). Och snäll som hon va skrev hon ut tre kurer pergotime, efter att ha fått höra om min historia. Vi har ju trots allt försökt i 2 år nu, även om jag blivit gravid en gång emellan. Jag har nu ätit min första kur, och går som på nålar och väntar på mensen som jag hoppas inte kommer. I torsdags/fredags var det 14 dagar sen jag hade ägglossning. Idag är det söndag. Kan dagarna mellan ägglossning och mens förlängas med pergotime? Jag vågar inte hoppas, utan försöker intala mig själv att mensen är försenad någon dag.
Någon mer än jag som är i ungefär samma situation? Känns så skönt att läsa andras inlägg i forumen här, det ger en lite hopp.