• längtan12

Någon mer som tar pergotime för o bli gravid med andra barnet?

Hej
    I februari 2010 fick vi vår dotter, det tog sig direkt på första försöket. Men sen i juni 2011 har vi försökt få ett syskon. Det har varit desto värre...
    Jag har väldigt långa och oregelbundna cykler. När vi försökt ca 4 månader (men på dom 4 månaderna hade vi kanske 2 försök eftersom mensen kom så sällan), så uteblev mensen helt. Ringde till gyn jag vet inte hur många gånger o bad om o få hjälp o få igång den, men jag va tvungen att vänta tills den varit borta i 6 månader. Och det va den. Då blev det ett besök till gyn. Jag fick tre kurer med primolut nor utskrivet. Åt detta i tre månader så mensen kom igång. Ytterligare tre månader senare blev jag gravid, efter 16 månaders försök! Jag va överlycklig!! Men i 5:e månaden slutade det väldigt olyckligt.... den 19 dec förra året gjorde jag en abort, pga att läkaren hittade en stor hjärnmissbildning på vårt foster. Flera läkare, både i Växjö och i Lund konstaterade detsamma, barnet skulle inte få ett värdigt liv utanför magen (om det ens skulle klara sig så länge). Så valet va inte svårt. Men att göra det, va HEMSKT! Har mått fruktansvärt dåligt över detta. Men det enda som kan få en på benen igen va att återigen bli gravid. 5 månader efter aborten hade jag kontakt med gyn igen. Då för att jag en månad upptäckt att jag inte fick nån ägglossning (med hjälp av ägglossningstest). Och snäll som hon va skrev hon ut tre kurer pergotime, efter att ha fått höra om min historia. Vi har ju trots allt försökt i 2 år nu, även om jag blivit gravid en gång emellan. Jag har nu ätit min första kur, och går som på nålar och väntar på mensen som jag hoppas inte kommer. I torsdags/fredags var det 14 dagar sen jag hade ägglossning. Idag är det söndag. Kan dagarna mellan ägglossning och mens förlängas med pergotime? Jag vågar inte hoppas, utan försöker intala mig själv att mensen är försenad någon dag. 
    Någon mer än jag som är i ungefär samma situation? Känns så skönt att läsa andras inlägg i forumen här, det ger en lite hopp.
  • Svar på tråden Någon mer som tar pergotime för o bli gravid med andra barnet?
  • Eleonor01

Sonen föddes i maj 2011. Har inte haft äl sedan dess å påbörjade pergotime. Två omgångar m enkeldos utan att det hjälpte. Nu tog vi dubbeldos å idag har jag äl enligt tester :)) äl brukar komma nån dag senare m pergotime än normalt vad jag har hört. Dag 15 för mig iaf. Nu håller vi tummarna hårt. Har du gjort vul efter intaget av pergotime?

• längtan12

Jag hade ägglossning på dag 19 20, enligt tester. Jag fick aldrig göra VUL, men jag gjorde ett blodprov som visade att jag hade haft ägglossning. Men vet du om det kan gå längre mellan ägglossning och mens när man äter pergotime? Brukar ha mellan 13-16 dagar mellan ungefär. Är den 17e dagen idag. 
    Har du fått göra VUL?
    Håller båda tummarna att det ska gå bra för dig denna gången! Har gärna kontakt här!

• Eleonor01

Jag gjorde vul de två första gångerna men nu fanns det inte tider till denna gången. Kanske va många ägg som mognade vad vet jag ;) spännande hur eller hur. Jag vet inte om längden på cykel m pergotime men jag tror inte att den blir förändrad. Snarare mer exakt skulle jag tro. Då borde vi ha BMI ungefär samtidigt då ju :) 12 juli borde det bli för min del om den gamla cykel kommer tillbaka m äl. Annars har mina varierat mellan 30-35 dagar. Typisk icke äl längd....

• längtan12

Med BMI menas när mensen beräknas komma va? Den borde kommit för mig nu typ i torsdags fredags lördags eller idag. Jobbigt att vänta... vågar inte göra något test heller. Har gjort alldeles för många negativa test så mår bara dåligt när jag tänker på det. Har haft som lite småvärk i äggstockarna i en vecka, till och från. Men det kan ju lika gärna vara mensen som är påväg.

• Eleonor01

Jaha då missförstod jag dig. Klart att du ska testa! Ett till negativt test mer eller mindre spelar ju ingen roll. Vet hur du känner dig. Fast vet du vad?!?! Det kan vara positivt ;)

• längtan12

Jo jag vet.... usch jag vågar inte. Tänkte vänta ett par tre dagar till.... om jag inte har blivit ett nerv-vrak innan dess :/ Och om inte mensen kommit då. 
    Har du tagit dubbeldos denna gången, så har du säkert fått många mogna ägg! :)

• Eleonor01

Idag har jag mega ont i äggstockarna!! Äl från helvetet tror jag bestämt! Undrar om det betyder att många lostnar?!?! Hur du testat idag????? :)

• längtan12

Åh, spännande! Jag hade också ont när jag hade min ägglossning nu när jag ätit pergotime. Har aldrig känt av det nångång tidigare. Håller tummarna för dig nu!!!
    Nej, jag har inte vågat testa.... funderar om jag ska göra de i morgon, kanske :) 

• erajka

Fick en dotter december 2011, har tagit en pergotimekur och har äl idag

• längtan12

Har legat natten mestadels sömnlös. Gick upp 04.17 o gjorde testet... POSITIVT!!! :) Fortfarande helt skakig. Kan inte fatta. Och allt detta tack vare pergotime! 
    Ägglossningen är nog ganska stark om man känner av den, så ååh vad jag håller tummarna för er också! Det kommer gå bra!

• Eleonor01

Längtan

Jätte grattis till dig :) så glad jag blir för er skull å så kul med en liten :)

Nu e det du å jag erajka

• längtan12

Nu kommer bara nästa rädsla, att graviditeten ska gå bra. Förra slutade ju väldigt olyckligt. Men just nu får jag glädjas över detta!
    Hoppas att vi ses i en "gravid-tråd" nästa månad! Hade varit så kul o se hur det går för er. 

Svar på tråden Någon mer som tar pergotime för o bli gravid med andra barnet?