Hjälp mig hitta en barnvagn, igen...
Hej!
Jag behöver hjälp att hitta en vagn till min dotter som är snart två år. Jag ska ha den som ett komplement till den jag redan har - en Emmaljunga Edge. Emmaljungan kommer jag använda när vi ska gå längre sträckor och dottern ska sova eller när det behövs en vagn med rejäla hjul. Den här andra vagnen ska vi ha när vi går på stan, kortare sträckor och ska vara en lite smidigare vagn att ha med sig i bilen (jo jag vet - alla vagnar är väl smidigare än en Edge!!).
Nu till det krångliga, mina krav:
Vill att hon ska sitta bakåtvänd för vi pratar mycket med varandra och jag vill se henne när jag går omkring. Det allra bästa är om den kunde vara ganska låg så hon själv kan klättra i och ur vagnen (lite som en brio sitty). Inte lufthjul (är så less på att laga pumpa och ha punktering).
Sen så vill jag att den ska vara lätt att styra, gärna ha svängbara hjul. Det måste inte vara någon lättviktare, jag är som sagt van vid att lasta Emmaljungan i och ur bilen ;) Och jag vill köpa den begagnad för max 1000 kronor. Finns det någon som har något bra tips på vad jag ska titta efter? Brio Go eller Teutonia BeYou, är de låga så barnet kan kliva i själv? Och går de att få tag i billigt begagnat? Tack på förhand!