Maddi skrev 2013-07-01 17:54:34 följande:
Alla sa till oss att det är smidigare med bas i bilen. Vi valde inte det eftersom det skulle kosta 1500 extra om de hade varit säkrare hade vi naturligtvis köpt. Men om det bara gällde smidigheten så spelade det ingen roll.
Vi köpte be safe izi go+ och efter tre gånger in och ut i bilen funderade jag på hur folk kan tycka det är jobbigt att sätta på stolen med bälte. Jag har bara haft ett babyskydd och jag vet inte om izi go var väldigt lätt att fästa med bälte och andra kan vara krångligare, men 30 sekunder att få på bältet runt skyddet kallar inte jag jobbigt och osmidigt....
Vi har ett Maxi Cosi utan bas och jag håller med dig, jag förstår inte det krångliga. Vi flyttar dessutom runt babyskyddet i bilen beroende på vem som ska åka med, så en bas hade varit helt värdelös för oss.
Det sistnämnda är en sak att tänka på ts - vill du alltid ha babyskyddet på samma plats? Om jag kör själv har jag bebisen i passagerarsätet fram medan vi ofta har honom i baksätet om hela familjen kör och vi är två vuxna. En av oss vuxna sitter då med honom i baksätet.