Surrogat-moderskap tråden. För oss som vill, kan och planerar en sån lösning
Eftersom jag inte hittade någon vettig tråd om detta sätt att få ett barn så startar jag en.
Låt oss dela erfarenheter med varandra om detta ämne... Hur börjar man? vad ska man tänka på? Vad kostar det? Vilka länder eller delstater (USA) är bra/dåliga? Vilka institut är att rekommendera? Lagar och regler? Vem vill ställa upp och hur ser de på saken (moraltanter göre sig icke besvär här)? Vad är erfarenheterna? Hur gick det sen? osv...
Jag har en fru som egentligen har svårt att genomföra en graviditet, även om hon just nu är gravid. Dock är vi båda fullt friska rent "kemiskt". Innan vi blev gravida så diskuterade vi just denna lösning som enda lösning för oss. Ganska snabbt insåg vi att vägen är lång och krokig... Men skam den som ger sig, vi vill ju ha flera barn så...
Jag har INTE tänkt mig att denna tråd ska vara till för att diskutera moraliska aspekter, värderingar, missionering och annat. Ni som vill diskutera sånt får göra det någon annanstans.
Här hade jag tänkt att vi som är POSITIVA till detta ska samlas.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-02-12 14:50:59:
Lite länkar som är bra att titta på:
www.creatingfamilies.com/
www.surrogacy.com/
www.surrogacy.org.uk/
www.opts.com/
www.surrogacyuk.org/
www.babycentre.co.uk/refcap/4099.html
Och här den här länken är till en rysk advokat firma som kan hjälpa till med både traditional & gestational surrogatmedtod
www.jurconsult.ru/en/index.html