hembesök av socialtjänsten
Jag fått ett sms om att socialförvaltningen kommer att göra ett hembesök. Jag skickade tillbaka frågan när. Har inte fått svar. Vad ska de göra? Tänk om jag inte är hemma.
Jag fått ett sms om att socialförvaltningen kommer att göra ett hembesök. Jag skickade tillbaka frågan när. Har inte fått svar. Vad ska de göra? Tänk om jag inte är hemma.
Om jag skulle släppa in ngn som sa sig vara från Soc...skulle jag vilja se ett papper på det först..som jag får hemskickat med stämplar o annat. Inte ett sms?! Om det är en utredning måste du fått vara med o planera datum för hembesök osv. Ring istället o fråga. :)
Sms? Aldrig hört om. De borde ringa dig.
sms får man ju bara som en påminnelse när man har bokat tid.
det där låter jätte skumt och jag skulle ringa och fråga samt inte släppa in något såvida dom inte kan identifiera sig.
Har du redan en kontakt med Socialtjänsten? Är det exet som skickade sms:et om hembesök?
Normalt skickar ju Socialtjänsten en tid när de tänker komma alternativt ringer dig om det. är ju inte så meningsfullt för dem att bara komma och ringa på om ni inte är hemma då.
Stod 3 tanter utanför huset. De kom inte in för jag har portlås. Men 3? Vad är de rädda för? De ringde på min telefon från hemligt nummer. Glöm att jag svarade.
Det är mitt ex som gick till familjerätten. Jag vill gärna veta när folk ska komma. Hatar när folk bara kommer och knackar på.
Vad är orosanmälan grundad på? Jag gillar inte heller oanmälda besök från vänner och familj. Men om du har socialtjänsten på dig så är det nog bäst att släppa in dem.
Om soc är riktigt oroliga för barnet så plockar de hen direkt på dagis eller så låter de pappan behålla barnet när han har umgänge.
Du kan visst kräva att de anmäler i förväg att de ska komma.
I ditt fall vet de ju inte om du är hemma eller inte.
I vilket fall som helst så vet du ju nu om att de är i antågande och kan passa på att ha välstädat etc ett tag och vara beredd på att de dyker upp.
Obs! De gillar att kolla i badrumsskåp etc efter mediciner, (och droger?) Göm allt sånt högst upp i ett köksskåp. (menar självklart inte droger - det förutsätter jag att du inte tar )
Har nog inga droger att gömma. Mitt ex ska nog få känna på samma sak.
Tänk om tänk rätt.
Sätt barnen först och ge dig inte in i nått krig med ditt ex.
Samarbeta med soc och var villig att ändra på det som ev är fel.