• Lilllafrö

Hiss eller diss? Hårt eller mjukt?

Vad tycker du om namnet Alicia? Hårt, mjukt kallt? Vad tänker du på när du hör Alicia? /Malin

• Svar på tråden Hiss eller diss? Hårt eller mjukt?
  • Natulcien

Jag tycker att det är vackert. Mjukt. Mycket finnare än Alice.

Och det är ett väldigt poppis namn just nu. Ligger ju på 20 i topplistan. Men det ska man ju inte bry sig om...

• Natulcien
    Natulcien skrev 2013-07-02 09:33:37 följande:
    Jag tycker att det är vackert. Mjukt. Mycket finnare än Alice.

Och det är ett väldigt poppis namn just nu. Ligger ju på 20 i topplistan. Men det ska man ju inte bry sig om...
    "...mycket finare..." skulle det såklart stå.
  • Furstinna

Jag gillar ju Alice bättre. Tycker Alicia låter lite hårt faktiskt.

• EllisBell

Jag tänker direkt att det är ett typiskt prinsessnamn som yngre mammor utan högskoleutbildning och socialt kapital ger till sina små döttrar vilka de klär i volangklänning och sånt där hårband för skalliga.

• Lilllafrö

Vad intressant , att ni tänker då olika! Själv tycker jag att namnet Alice låter mycket hårdare än Alicia! Fler?

• fluu

Tänker på en tonåring högst. Det är mjukt,barnsligt och vekt.
    Gillar Alice mycket mer,jättefint och  mer pondus!

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    EllisBell skrev 2013-07-02 09:37:54 följande:
    Jag tänker direkt att det är ett typiskt prinsessnamn som yngre mammor utan högskoleutbildning och socialt kapital ger till sina små döttrar vilka de klär i volangklänning och sånt där hårband för skalliga.
    Tyvärr tänker jag med precis just så. Vilka fördomar man kan ha ;P
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • violatricolor

Jättefint. Tänker på bebisen Alice i singelmammor. Hennes pappa var frånvarande och mamman pluggade till lärare och verkade vara en klok och stabil person.

• malina89

Tycker Alice är mycket bättre än Alicia. Tycker Alicia känns tråkigt och lite mesigt på nått sätt!

Svar på tråden Hiss eller diss? Hårt eller mjukt?