• barnlängtan91

Negativt BIM -4 kört?

Hej alla! Jag är på första försöket till att skaffa en liten och känner mig så ängslig och orolig. Jag har använt mig av pplåster i cirka 4 år men tog av sista plåster 29 maj och fick "plåster mens" 1 juni-6 juni. Jag är ganska säker på att jag hade ägglossning 22 juni då jag hade trådaktigt sekret. Mannen kunde inte prestera på ägglossningsdagen (ska aldrig mer berätta för honom att jag har ÄL haha) men hade sex dagen innan och dagen efter. Idag, BIM -4 testade jag med clearblue digital och den visade inte gravid. Testade även med billiga testers stickor och där visades inte ens lite av ett streck :/ Det jag tycker är konstigt är att jag inte känner symtom av mens ALLS, brukar ha ont i brösten, känna av mensvärk och känna mig allmänt uppblåst MINST 5 dagar innan, men nu INGET. Jag vill veta om jag kan vara gravid och det inte syns än och om man alltid får mens om man har ägglossning?

Skulle slutat med preventivmedel långt innan jag började försöka, det märker jag det..

Tacksam om någon orkar svara och ge mig råd hur jag ska göra, när ja ska testa osv.  

• Svar på tråden Negativt BIM -4 kört?
  • Theres 129

Hej! Tyvärr kan preventivmedel, förutom typ minipiller, göra att det tar några månader extra att få igång ägglossningen. Tips är att beställa testlagrets gravidtest, de har alltid kunnat visa ett åtminstone svagt plus redan några dagar innan beräknad mens, men egentligen ska man inte testa före mensen har uteblivit. Kan ju vara svårt att veta förstås om inte mensen är regelbunden men tänk att två veckor efter mensen startade så har du ungefär ägglossning och två veckor efter det bör ett graviditetstest visa plus eller inget. Att bli gravid kan ta ett tag, oavsett om man har använt preventivmedel eller inte. Ta det lugnt och sexa på så blir det säkert bebis snart :) det bästa, enligt rekommendationer, är att ha sex varje dag eller varannan dag under perioden för ägglossning. Sperma kan levs några dygn i slidan och att tllföra pigga spermier fyller på kvoten i din slida som väntar på ägget :) att ha sex dagarna efter kan vara ganska kört, möjligtvis dagen efter i så fall. Liten satsa på att bunkra upp sperma före :) lycka till!

Svar på tråden Negativt BIM -4 kört?