Orkar inte se alla bebissaker i förrådet
Vi har en underbar dotter på 3 år. Hon är bebistokig och vill så gärna ha ett syskon precis som sina kompisar.
Vi har försökt i 1,5 år att få ett syskon. För ett år sedan blev jag gravid men det slutade i missfall, sedan dess ingenting. Dock blir jag "skengravid" efter varje ägglossning och har mer graviditetssymtom än jag haft vid de tillfällena då jag varit gravid.
Nu börjar jag bli less på alltihopa. Allt handlar bara om att bli gravid och jag blir alltid lika ledsen varje gång mensen kommer. Jag har förklarat situationen för min förståndiga dotter och hon tjatar inte längre om ett syskon utan tröstar mig och säger att jag kan få låna hennes dockor.
Hela hemmet är fullt av vår dotters begagnade bebisprylar såsom barnvagn, spjälsäng, kläder, leksaker mm. Jag har ju hela tiden haft förhoppning om att få använda dem igen, men nu börjar jag tvivla.
Hur gör ni? Har ni gjort er av med sakerna? Hur ser ni på framtiden? Jag vill bara gå vidare med mitt liv och inte ständigt påminnas om att det kanske inte blir mer barn. Samtidigt vill jag ju mer än nåt ha ett litet syskon till min dotter.