• Choko

Gröt OCH smörgås?

Ena sonen vill ha gröt till kvällsmål och andra vill ha smörgås. Min man säger att de får enas för att det är för jobbigt att göra i ordning båda delarna (som jag brukar).
    Vad tycker ni? Brukar inte era barn få välja själva till kvällsmål och frukost? Självklart menar jag inte övriga mål.  

• Svar på tråden Gröt OCH smörgås?
  • Annaïck

haha han är lite lat din man. Klart de ska fa välja mellan gröt och smörgas!

• Hannah76

Mina barn är två olika individer, så ja de brukar få olika frukostar/mellis/fika. Jag äter inte samma frukost som min partner, varför skulle jag?

• Thirtyplus

Vad gör han om båda barnen vill ha både gröt och smörgås då? Det tycker jag inte är speciellt osannolikt. Många äter ju fil/yoghurt och smörgås, så varför inte gröt och smörgås?

Är det så himla jobbigt att göra gröt för karl så köp eller gör gröt som han kan slänga in i micron då.

Hade det varit jag hade jag nog gjort samma mot min man. Typ inte gjort sås till köttet för det var så jobbigt att både göra såsen och köttet. :P

• Veritaslux

Haha, jobbigt att göra gröt och smörgås? Eh.. det är ju inte som att ni ska laga två helt olika maträtter precis. Ser framför mig följande scenario.

- Älskling, här kommer jag med lite kvällsfika, te och smörgås.
    - Smörgås? Men jag vill ju ha ägg.
    - Jaha? Det skiter väl jag i.

Mamma till underbar dotter född 19 juni 2011
Svar på tråden Gröt OCH smörgås?