• Anonym (menva)

Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter

Vi har ett gemensamt barn på 2 och sambon en egen på 7. Vi har jobb och bara en gemensam semestervecka i sommar. Den infaller en vecka vi inte har hans tidigare barn. Vi kommer ha lediga dagar i sommarslutet att hitta på nåt mer. Vi har tänkt åka på djurpark samt campa vår gemensamma semestervecka. Jag, sambon och vårat gemensamma barn. Bonusens biomamma som vi i princip har obefintlig kontakt med annars har gått i taket. Hon är helt vansinnig över att vi "väljer" att göra detta då bonusen inte är här. Både jag och min sambo anser att vi är en egen familj varannan vecka då bonus inte är här. Precis som när bonus är här är vi alla fyra en familj. Detta betyder för oss att vi lever på som vanligt de veckor bonus ej är här. Biomamman tycker vi är orättvisa som planerar nåt öht utan bonus. Jag blir frustrerad över att hon kan resonera så. Vi har bokstavligt tappat hakan över hennes reaktion. Vi har väl rätt i att göra vad vi vill, när vi vill?! Vi är många vuxna som ska pyssla semestrar och vi kan inte alla göra det för att det ska passa bonus. Biomamman har fler egna barn. Liksom hur ska vi få henne att lugna ner sig?

• Svar på tråden Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter
  • Anonym (what)
    Anonym (lägg av) skrev 2013-07-15 10:28:43 följande:
    Hon beter sig ju som en idiot. 
    Nej, det gör hon verkligen inte. Hon ville ha babykläder och en pulka, hur kan det vara att bete sig som en idiot?

Pulkan var väl lite onödigt mitt i sommaren, men jag förstår verkligen att mamman känner att pappan inte bryr sig om sitt första barn lika mycket som barnet han har med ts!

För så verkar det ju! 
  • Virriga Vera
    Anonym (what) skrev 2013-07-15 14:53:23 följande:
    Nej, det gör hon verkligen inte. Hon ville ha babykläder och en pulka, hur kan det vara att bete sig som en idiot?

Pulkan var väl lite onödigt mitt i sommaren, men jag förstår verkligen att mamman känner att pappan inte bryr sig om sitt första barn lika mycket som barnet han har med ts!

För så verkar det ju! 

Har du verkligen läst alla inlägg?
  • Anonym (77)
    Anonym (Stor) skrev 2013-07-15 14:48:49 följande:

Sorry, ska dämpa mig . Nej, men han åker ju på semester utan sitt barn. Skulle tippa på att TS inte skulle åka iväg utan sitt eget barn...
    Du ser inte den ENORMA skillnaden där emellan????
    Bonusen har två hem han delar sin tid emellan. Det gemensamma barnet har endast ett hem. Hade dom lämnat bort bonusen på sin tid med honom för att åka själva, då först hade det varit en helt annan sak. 
  • Brumma
    Anonym (Stor) skrev 2013-07-15 14:29:26 följande:
    Skulle du åka på semester med ditt bonusbarn och lämna ditt eget barn hemma? Det skulle inte jag och därför skulle jag faktiskt ta illa upp om någon åkte på semester med sitt bonusbarn men inte sitt biobarn...

Jag håller som bäst på att planera en resa till Skagen med min bonusdotter Mina två biologiska barn kommer att stanna hemma hos min man, alltså sin pappa.....
  • Anonym (lägg av)
    Anonym (what) skrev 2013-07-15 14:53:23 följande:

För så verkar det ju! 
    Men, nej... Mamman verkar faktiskt vara lite ur balans. Om du hade läst hela tråden hade du kanske sett att pappan och ts kommer att göra annat med bonus senare i sommar men just denna resan fick de göra utan bonus eftersom bonus inte klarar av att ändra runt i veckorna 

• Anonym (lägg av)

Sorry, ska dämpa mig . Nej, men han åker ju på semester utan sitt barn. Skulle tippa på att TS inte skulle åka iväg utan sitt eget barn...
    Ja, men återigen:

-De hade bara en gemensam semestervecka denna sommaren (som råkat infalla när bonus är hos mamman)
    -De vill hitta på något denna veckan
    -Bonus kan inte ändra veckor pga någon diagnos som gör att hen behöver fasta rutiner 

Ska de verkligen sitta hemma och glo för att biomamman vill det?  
  • BioBonus

Den här veckan har vi bara bonus då mina barn är med sin pappa. Vi tänkte åka och paddla två dagar m övernattning. Anser du alltså inte att jag borde åka med eftersom det innebär att jag har semester utan mina egna barn, eller vad menar du?
  • Anonym (Stor)
    BioBonus skrev 2013-07-15 15:28:16 följande:
    Den här veckan har vi bara bonus då mina barn är med sin pappa. Vi tänkte åka och paddla två dagar m övernattning. Anser du alltså inte att jag borde åka med eftersom det innebär att jag har semester utan mina egna barn, eller vad menar du?

Om man bara har EN aktivitet under sommaren så hade jag definitivt sett till så att ALLA barnen kunde följa med men alla gör ju som de vill.
  • BioBonus
    Anonym (Stor) skrev 2013-07-15 15:34:11 följande:
    Om man bara har EN aktivitet under sommaren så hade jag definitivt sett till så att ALLA barnen kunde följa med men alla gör ju som de vill.

Men de har ju bara EN gemensam vecka. En vecka bonus är hos sin mamma. Hur ska de göra då anser du (med all info inräknat som framkommit i tråden).
  • Tirem

Stor

Läser du ens inläggen riktade till dig? Ts och pappan har erbjudit bonus att åka med. Biomamman sätter sig emot det på grund av diagnos hos bonus. Ts och pappan vill att bonus åker med! Är det fortfarande fel att Ts med familj åker?

• Anonym (familj)

Här i hemmet har vi mitt och hans barn min dotter är hans bonus och hans son är min bonus. Vi väntar ett gemensamt barn om några månader.

Vi gör saker even om det ena av barnen är hos sin andra familj. oavsätt vilket av barnen det är Livet stannar helt enkelt upp bara för att någon inte är hemma. Vi gör saker med min dotter när sonen är hos sin andra familj, vi gör saker med sonen när dottern är hos sin andra familj.

Man kan inte kräva att för barnen och inte heller föräldrarna som är kvar i hemmet inte har något liv när någon inte är hemma. 
  • Anonym (Mamman.)
    Anonym (familj) skrev 2013-07-15 17:24:46 följande:
    Här i hemmet har vi mitt och hans barn min dotter är hans bonus och hans son är min bonus. Vi väntar ett gemensamt barn om några månader.

Vi gör saker even om det ena av barnen är hos sin andra familj. oavsätt vilket av barnen det är Livet stannar helt enkelt upp bara för att någon inte är hemma. Vi gör saker med min dotter när sonen är hos sin andra familj, vi gör saker med sonen när dottern är hos sin andra familj.

Man kan inte kräva att för barnen och inte heller föräldrarna som är kvar i hemmet inte har något liv när någon inte är hemma. 
    Skulle ni t ex välja att åka utomlands på en vecka då bonusbarnen inte är med er?
    Jag tycker fortfarande att:
    1) det handlar om VILKEN aktivitet vi talar om (stor, liten, frekvent, sällan förekommande osv) OCH
    2) hur bonusen VERKLIGEN känner kring det hela. Det kan finnas känslor som inte framkommer, som han/hon inte vill berätta för bonusmamma och biopappa. 

• Anonym (familj)
    Anonym (Mamman.) skrev 2013-07-15 17:53:02 följande:
    Skulle ni t ex välja att åka utomlands på en vecka då bonusbarnen inte är med er?
    1) det handlar om VILKEN aktivitet vi talar om (stor, liten, frekvent, sällan förekommande osv) OCH
    2) hur bonusen VERKLIGEN känner kring det hela. Det kan finnas känslor som inte framkommer, som han/hon inte vill berätta för bonusmamma och biopappa. 

Vi skulle nog inte resa på en större resa som spanien lr usa lr något sånt om vi inte var alla lr bara jag och min man. (dvs alla lr inga barn)

Men vi skulle ändå resa till Denmark lr Norge utan att ha med alla barnen. Det barnet som är hos den andra familjen har ett liv där, varför borde vårt liv stanna up?

Jag kan even tänka mig att ta en heldag på t.ex. liseberg med endast de stora barnen och lämna bebisen hemma (om det vore under 3år) hos mormor under tiden. Och jag ser inget fel med det. 
  • Anonym (familj)

våra äldre barn gör saker med sina andra familjer, varför borde inte vårt tredje barn få göra saker med sin familj under tiden? 

dom äldre barnen får i normala fall fler resor, fler presenter och fler händelser då dom har större familj. 
  • Anonym (77)

Det skulle vi lätt kunna göra.
    Nästan alla våra resor är gjorda utan hans större barn. Dom brukar däremot tipsa om vad dom tyckte var roligt när dom var i våra barns ålder, så vi kan göra det. 
Svar på tråden Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter