Biomamman vansinnig pga sommaraktiviteter
Vi har ett gemensamt barn på 2 och sambon en egen på 7. Vi har jobb och bara en gemensam semestervecka i sommar. Den infaller en vecka vi inte har hans tidigare barn. Vi kommer ha lediga dagar i sommarslutet att hitta på nåt mer. Vi har tänkt åka på djurpark samt campa vår gemensamma semestervecka. Jag, sambon och vårat gemensamma barn. Bonusens biomamma som vi i princip har obefintlig kontakt med annars har gått i taket. Hon är helt vansinnig över att vi "väljer" att göra detta då bonusen inte är här. Både jag och min sambo anser att vi är en egen familj varannan vecka då bonus inte är här. Precis som när bonus är här är vi alla fyra en familj. Detta betyder för oss att vi lever på som vanligt de veckor bonus ej är här. Biomamman tycker vi är orättvisa som planerar nåt öht utan bonus. Jag blir frustrerad över att hon kan resonera så. Vi har bokstavligt tappat hakan över hennes reaktion. Vi har väl rätt i att göra vad vi vill, när vi vill?! Vi är många vuxna som ska pyssla semestrar och vi kan inte alla göra det för att det ska passa bonus. Biomamman har fler egna barn. Liksom hur ska vi få henne att lugna ner sig?