• Friida11

Äter NAN 1 men verkar inte nöjd? Vad göra??

Min son äter NAN 1 men verkar inte nöjd i längere än 2 tim är det normalt? Han äter så han blir mätt för stunden lämnar kvar lite i flaskan och ser nöjd å glad ut men två timmar senare eller mindre vill han äta LIKA MKT igen alltså ca 180 ml. Är detta normalt?? BVC tyckte jag skulle börja ge gröt men känns lite väl tidigt? Han blir 4 månader den 7de.. 

♥ Frida Isabell 110516 ♥ Filip Robin 130307 ♥
  • Svar på tråden Äter NAN 1 men verkar inte nöjd? Vad göra??
  • Chocoholica

Så var det för min son när han var mindre. Han åt tills det var bra, sen ett par timmar efter var det dags igen. Det var som en timer... Det kan vara så att din son växer väldigt mycket just nu och behöver mycket energi. Glad

• Celest

De flesta barn börjar ju äta mer vid 4 månader. Gäller ju samma sak med ersättning.

Inger konstigt!

• Rani

Sålänge han inte kräks eller får ont i magen av det så är det inga problem.

• JennyL29

Så var det med min oxå. Normalt med växaperioder tydligen,testa gröt eller gå till nan 2?

• Sous

Min son äter fortfarande var tredje-fjärde timme och han är 8 månader, i den åldern ammade han oftare än varannan timme. Byt inte till gröt eller Nan 2, det är alldeles för tidigt. Han behöver ersättningen ett bra tag till.

• Airhostess
    JennyL29 skrev 2013-07-03 22:33:05 följande:
    Så var det med min oxå. Normalt med växaperioder tydligen,testa gröt eller gå till nan 2?

Nej Inte Nan 2 nu och ingen j...a gröt heller.
  • Airhostess
    Sous skrev 2013-07-04 10:19:54 följande:
    Min son äter fortfarande var tredje-fjärde timme och han är 8 månader, i den åldern ammade han oftare än varannan timme. Byt inte till gröt eller Nan 2, det är alldeles för tidigt. Han behöver ersättningen ett bra tag till.
Svar på tråden Äter NAN 1 men verkar inte nöjd? Vad göra??